جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۷۰۹۱۲
سه‌شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

فکرشهر: همین «کیش» قرار بود به میزبانی جام‌ جهانی کمک کند؟

به گزارش فکرشهر، رسول بهروش، روزنامه‌نگار، در روزنامه همشهری نوشت:‌ «این چند هفته که کشمکش بر سر چگونگی برگزاری لیگ برتر زیاد بود، یک شایعه هم ساخته شد در مورد این که ممکن است ادامه مسابقات این فصل به‌ صورت متمرکز در جزیره کیش برگزار شود. اهل فن می‌دانستند که این شایعه مبنای منطقی ندارد و به دلایل مختلف اصلا «شدنی» نیست اما نکته جالب مربوط به‌ شدت و حرارت تکذیب خبر از سوی مسئولان بومی و غیر بومی می‌شد؛ این که مثلا ما یک زمین بیشتر نداریم که آن هم وضعیتش خوب نیست و مسائلی از این دست. آدم وقتی این محال‌پنداری عظیم برای برگزاری لیگ پیش پا افتاده ایران در جزیره کیش را می‌بیند، بیش از هر چیز دیگری یاد لاف زدن‌های برخی مسئولان ارشد اجرایی در مورد مشارکت جزیره در میزبانی جام‌ جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌افتد. حالا سؤال اینجاست که ما دقیقا با همین امکانات قرار بود پشتیبان قطر در برگزاری جام‌ جهانی باشیم؟ راستی این همه اعتماد به نفس را از کجا می‌آورید؟

قطری‌ها از روزی که به ضرب و زور لابی و رشوه میزبانی جام‌ جهانی را به چنگ آوردند، به تاخت در حال ساخت استادیوم، زمین و کمپ‌های تمرینی و اقامتگاه‌های دائمی و موقت هستند. مدیران ایرانی اما در رؤیای شریک کردن کیش در این میزبانی به‌ سرمی‌برند یا ترجیح می‌دهند مطالبی با این محور برای مصرف داخلی تحویل مردم بدهند. خوب است این قبیل دوستان از خواب غفلت بیدار شوند و ببینند که این جزیره زیبا حتی برای میزبانی استاندارد از یک تورنمنت چهارجانبه هم امکانات ندارد؛ یعنی برایش نساخته‌ایم. ممکن است مقصود آقایان از مشارکت در میزبانی جام‌ جهانی صرفا فراهم کردن محل اقامت برخی تیم‌ها بوده باشد. در این صورت هم گیریم کیفیت هتل‌های کیش در این سطح باشد، اما آیا این تیم‌ها چهار تا زمین تمرین درست و حسابی برای کار با توپ نمی‌خواهند؟ لابد منتظرید اول با قطر توافق کنید تا بعد زمین تمرین بسازید؛ پس منتظر باشید و به‌ خودتان فشار نیاورید!

زمستان هر سال تیم‌های ایرانی راهی کشورهای مختلف می‌شوند تا تعطیلات بین دو نیم‌فصل را در یک هوای مطبوع صرف آماده‌سازی کنند. هماهنگی این اردوها کلی هزینه و درد سر دارد؛ در حالی‌ که همین جزیره کیش در اوج اعتدال است و می‌تواند مقصد ایده‌آل باشگاه‌ها باشد. با این حال فقدان کمترین امکانات تمرینی باعث می‌شود تیم‌ها در این شرایط اقتصادی راهی خارج از مرزها شوند و کلی ارز بسوزانند. خب شما که داعیه شراکت در میزبانی جام‌ جهانی را دارید اول چهار تا کمپ تمرینی برای تیم‌های خودمان بسازید؛ ابتدا پرسپولیس و استقلال و تراکتور را اسکان بدهید تا بعد نوبت به برزیل و آرژانتین و اسپانیا برسد! این طوری چهار صباح دیگر هم با شایعه برگزاری متمرکز لیگ برتر در جزیره دست و پای‌تان به لرزه نمی‌افتد. بله خب؛ البته ما هم می‌دانیم لاف زدن آسان‌تر از کار کردن است!»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر