چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهربا تبریک عید سعید فطر گفت: نماز عید سعید فطر در نقاط وضعیت سفید استان بوشهر با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود...
کد خبر: ۷۱۰۷۷
شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۷

فکرشهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهربا تبریک عید سعید فطر گفت: نماز عید سعید فطر در نقاط وضعیت سفید استان بوشهر با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی با بیان اینکه به صورت متمرکز در نقاط مختلف استان نماز عید فطر برگزار نمی‌شود افزود: در مراکز شهرستان‌ها بر اساس اعلام نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و با نظر نماینده ولی فقیه در استان و ستاد کرونا به صورت متمرکز در نقاط مختلف استان نماز عید فطر برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام سروستانی ادامه داد: برای اقامه نماز عید در مراکز و مساجدی که دارای وضعیت سفید هستند، دستورالعملی که قبلاً در شب‌های قدر برای مساجد و مراکز دینی اعلام شد، به قوت خود باقی است و باید رعایت شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر سلامت را بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد:نماز عید فطر در هر نقطه‌ای برگزار می‌شود، حفظ دستورالعمل و پروتکل بهداشتی باید در دستور کار قرار بگیرد  و توصیه می‌شود حتی الامکان نماز عید در فضای باز اقامه شود و نمازگزاران وسایل شخصی از قبیل مُهر و سجاده با خود داشته باشند.

نماز عید سعید فطر در ۵ شهرستان استان بوشهر برگزار نمی‌شود

مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بوشهر نیز با بیان اینکه نماز عید سعید فطر در ۵ شهرستان این استان برگزار نمی‌شود، گفت: نماز عید فطر در دیلم، گناوه، عسلویه، کنگان و جم برگزار نمی‌شود و در دشتی، دیر و تنگستان کامل برگزار می‌شود.

حجت الاسلام یعقوب بهمیاری در گفت‌وگو با تسنیم بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده در زمینه وضعیت ویروس کرونا در شهرستان‌های 10 گانه استان در  5 شهرستان آن نماز عید سعید فطر برگزار نمی‌شود در 3 شهرستان با حضور امامان جمعه اقامه و در 2 شهرستان دیگر در برخی نقاط آن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نماز عید فطر در دیلم، گناوه، عسلویه، کنگان و جم برگزار نمی‌شود گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده نماز عید فطر به امامت ائمه جمعه در دشتی، دیر و تنگستان غیراز کاکی و دلوار کامل برگزار می‌شود.

مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان بوشهر با اشاره به اینکه در برخی شهرهای بوشهر و دشتستان نماز عید فطر برگزار نمی‌شود تصریح کرد: در شهرهای برازجان، آب پخش، شبانکاره، سعدآباد در شهرستان دشتستان، و در مصلی جمعه، خارگ، چغادک، عالیشهر و برخی مساجد شهرستان بوشهر نماز عید فطر به سبب رشد بیماران کرونایی برگزار نمی‌شود.

بهمیاری با تاکید بر رعایت پروتکل بهداشتی در نقاطی که امکان برگزاری نماز عید سعید فطر است گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری  اجتماعی در برخی نقاط استان بوشهر و مساجد که امکان برگزاری نماز عید سعید فطر است الزامی است و در این راستا نمازگزاران باید وسایل شخصی همراه داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر