جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۲۴۴
پنجشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۹

فکرشهر: با آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح امروز، نمایندگان استان بوشهر نیز به طور رسمی کار خود را آغاز کردند.

به گزارش فکرشهر از مهر، یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه هفتم خرداد) کار خود را با حضور مقامات کشوری و لشکری و با پیام مقام معظم رهبری آغاز کرد.

در تقویم کشورمان، هفتم خردادماه به عنوان روز قانون و سالروز تشکیل اولین دوره مجلس شورای اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۹ است که پس از برگزاری اولین انتخابات مجلس در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۵۸ و نهایتاً اولین جلسه در تاریخ ۷ خرداد ۱۳۵۹ شکل گرفت و این روز در تقویم کشور به نام روز قانون مشخص شده است و سرآغاز هر دوره جدید مجلس در این تاریخ رقم می‌خورد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ۹۸ برگزار شد و میانگین مشارکت مردم استان بوشهر در این دوره از انتخابات ۴۷ درصد اعلام شد.

استان بوشهر دارای چهار حوزه انتخابیه شامل حوزه بوشهر، گناوه و دیلم،حوزه دشتستان، حوزه دشتی و تنگستان و حوزه دیر، کنگان، جم و عسلویه است.

سهم استان بوشهر از یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، چهار کرسی از ۲۹۰ کرسی بهارستان است که هر چهار نماینده این دوره استان مرد هستند و دو نفرشان سابقه حضور در مجلس را دارند.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم

در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم «عبدالکریم جمیری» با کسب ۲۹ هزار و ۲۶۰ رأی از ۱۰۷ هزار و ۳۴ رأی ریخته شده به صندوق‌ها، توانست برای دومین بار به مجلس راه یابد.

جمیری تجربه نمایندگی حوزه بوشهر، گناوه و دیلم را در مجلس نهم دارد و در آن دوره، عضو کمیسیون انرژی مجلس بود.

عبدالکریم جمیری متولد ۱۳۳۹ و با ۶۰ سال سن مسن‌ترین نماینده استان بوشهر در این دوره است.

نماینده دشتستان

در حوزه انتخابیه دشتستان، ابراهیم رضایی با کسب بالاترین رأی حوزه دشتستان به عنوان نماینده این حوزه به مجلس راه یافته است.

وی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از میان ۸۹ هزار و ۹۴۱ رأی، با کسب ۳۶ هزار و ۵۸۱ رأی به عنوان نماینده مردم این حوزه انتخاب شد.

ابراهیم رضایی متولد ۱۳۶۱ در شهرستان دشتستان است، مدرک دکترای علوم ارتباطات دارد و جوان‌ترین نماینده استان بوشهر در این دوره است.

نماینده دشتی و تنگستان

در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان غلامحسین کرمی منتخب مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

وی متولد ۱۳۴۲ دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم اجتماعی و دانشجوی دکتری است.

کرمی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب ۲۹ هزار و ۵۷ رأی از ۶۸ هزار ۴۵۷ رأی صحیح، به عنوان نماینده مردم حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان انتخاب شد.

نماینده کنگان، دیر، جم و عسلویه

در حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه موسی احمدی با کسب بالاترین رأی در انتخابات این دوره مجلس به عنوان نماینده مردم این حوزه است.

او در مجلس نهم نماینده همین حوزه یعنی دیر، کنگان، جم و عسلویه بود و در آن دوره در کمیسیون‌های انرژی، اصل ۹۰ قانون اساسی و تحقیق مجلس عضویت داشت.

احمدی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب ۳۸ هزار و ۹۹۸ از ۹۶ هزار و ۴۶۳ رأی صحیح به عنوان نماینده مردم شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه انتخاب شد.

موسی احمدی متولد سال ۱۳۴۱ و سطح دو حوزه را گذرانده و دکترای فقه و مبانی حقوق دارد.

تشکیل یک «مجلس قوی»

با آغاز یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که با رویکرد تشکیل یک «مجلس قوی» درجهت رفع مشکلات پای به عرصه گذاشته و حضور نمایندگان این استان، مردم انتظار دارند که مطالبات آنها توسط نمایندگان شأن بیش از گذشته پیگیری و در رفع مشکلاتشان گام‌های اساسی برداشته شود.

نمایندگان این استان در دوره جدید وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید منتظر ماند تا ببینیم این نمایندگان در طی چهار سال نمایندگی مردم، چه کارنامه‌ای را از آنها دریافت خواهند کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر