جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۳۴۶
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷

فکرشهر:  رئیس دانشکده فنی و حرفه ای دختران بوشهر گفت: تدوین سرفصل رشته بهره‌برداری پالایش گاز در مقطع کاردانی به دانشکده الزهرا(س) بوشهر واگذار شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، زهرا حاجیانی افزود: تا پایان شهریور ۹۸ تدوین سرفصل ۶۰ درصد از رشته‎های دانشگاه فنی و حرفه‎ای بروزرسانی شده و مقرر شده تا پایان شهریور سال ۹۹ نیز سرفصل تمامی رشته‎ها بروزرسانی شود.

وی بیان کرد: در این زمینه برای نخستین بار تدوین سرفصل یکی از رشته‏ های فنی و حرفه‎ای به استان بوشهر واگذار شد و این مهم در قالب کمیته‌ای هشت نفره با حضور اعضا هیات علمی دانشگاه روند آن آغاز شده و بزودی نیز در این راستا نشستی با مسئولان حوزه صنعت استان برگزار خواهد شد.

حاجیانی ادامه داد: امسال سه رشته کارشناسی به سبد رشته‌های این دانشکده اضافه شده تا بدین ترتیب دانشکده فنی و حرفه ای دختران بوشهر الزهرا(س) اکنون شامل شش رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته و هفت رشته در مقطع کاردانی باشد.

وی یادآورشد: اکنون ۹۸۷ دانشجو در دانشکده الزهرا تحصیل می‎کنند که از این شمار ۶۶۹ نفر در مقطع کاردانی و مابقی در مقطع کارشناسی تحصیل می‎کنند.

معاون آموزشی پژوهشی و دانشجویی دانشکده فنی و حرفه‎ای دختران الزهرا(س) بوشهر نیز گفت: این دانشکده همگام و حتی پیشروتر از سایر مراکز استان آموزش‌های مجازی خود را آغاز کرد و در این زمینه با راه‎اندازی میز خدمت بصورت روزانه درخواست‎های دانشجویان  مورد پیگیری قرار می گیرد.

مهناز عبداللهی افزود: با راه‎اندازی این سامانه به سوال‎های متداول دانشجویان پیرامون انتخاب واحد، حذف اضافه، اداره مالی، پژوهش و همچنین نحوه ورود به سامانه‎های مرتبط به دانشگاه راهنمایی‎های لازم ارائه شد.

وی ادامه داد: تا به امروز در مرکز دانشکده الزهرا(س) ۴۷۰ درخواست دریافت و به صورت روزانه و حتی ساعتی مورد پیگیری قرار گرفته است.

عبداللهی گفت: آموزش مجازی نیز از اسفندماه آغاز شده به طوری که ۲۰ تا ۳۰ درصد آنها آنلاین و حدود ۷۰ درصد نیز به صورت آفلاین برگزار شد.

وی اظهار کرد: همچنین در قالب سامانه " سمیاد" فایل موردنیاز آموزش دانشجویان توسط استادان بارگزاری شد و فایل‌های آفلاین آن نیز همیشه موجود است تا دانشجویان در زمان نیاز بتوانند از آن استفاده کنند.

عبداللهی گفت: برگزاری آزمون و تصحیح اتوماتیک از جمله قابلیت‎های این سامانه محسوب می‌شود.

وی افزود: میزان مشارکت استادان دانشکده الزهرا(س) بوشهر در سامانه سمیاد ۱۰۰ و دانشجویان نیز ۸۷ درصد گزارش شده است.

عبداللهی اظهار کرد:  تا روز گذشته نیز براساس آمار دریافتی تاکنون یکهزار و ۵۹۸ جلسه کلاس درس دانشکده فنی و حرفه‎ای الزهرا(س)بوشهر در سامانه سمیاد بارگذاری شده است.

وی عنوان کرد: در هفته گذشته با اعلام دانشگاه فنی و حرفه‎ای، استان بوشهر در آموزش مجازی رتبه سوم و دانشکده الزهرا رتبه چهارم کشوری کسب کرد.

عبداللهی افزود: پذیرش در رشته‎های کاردانی صنایع شیمایی، طراحی و دوخت و تربیت کودک براساس سوابق تحصیلی است و رشته معماری، حسابداری، کامپیوتر و گرافیک از طریق آزمون از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۸ خردادماه از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‏ شود.

عبداللهی عنوان کرد: پذیرش مقطع کارشناسی از ۱۷ اردیبهشت تا بیست و هفتم این ماه بود که این مهلت تمدید شده و افرادی که موفق به نام نویسی نشدند از ۲۵ تا ۳۱ خرداد می‎توانند اقدام به نام نویسی کنند.

وی ادامه داد: نام نویسی مقطع کاردانی نیز فردا آغاز می‎شود و تا روز ۱۸ خرداد ادامه خواهد داشت.

عبداللهی افزود: در تمامی رشته‏ های مقطع کاردانی دانشکده الزهرا رشته‎های کارشناسی آن نیز وجود دارد و دانشجویان با پایان مقطع کاردانی می‎توانند در همین مرکز به تحصیلات خود ادامه دهند.

وی گفت: در سامانه سماد (سامانه مدیریت امور دانشجویی) نیز دانشگاه روند نقل و انتقال دانشجویان را تسهیل کرده و دانشجویان برای نام نویسی از ۲۹ خرداد تا ۳۱ مرداد درخواست ارائه کنند.

عبداللهی اظهار کرد:  با توجه به شرایط خاص کشور ناشی از ویروس کرونا سعی می‌کند تا به انتقال آنها به مراکز نزدیک به محل زندگی آنها موافقت کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر