جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۶۶۰
سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳

فکرشهر: شماری از کارگران پیمانکاری و شرکت نفت فلات قاره - خارگ می‌گویند: دستمزدهایمان با تاخیر پرداخت می‌شود و حق بیمه‌های آنها نیز به موقع واریز نمی‌شود.

به گزارش فکرشهر، شماری ازکارگران پیمانکاری شرکت نفت فلات قاره  واقع در جزیره خارگ که در بخش ترابری و عملیات انبارداری مشغول کار هستند، در تماس با خبرنگار ایلنا، از تاخیر در پرداخت دستمزدو معوقات بیمه‌ای خود انتقاد کردند.

این کارگران که تعداد آنها به ۱۰۰ نفر می‌رسد و طرف قرارداد با یک شرکت‌پیمانکاری هستند، حقوق اردیبهشت ماه را دریافت نکرده و دو ماه است که دفترچه‌های بیمه آنها تمدید نشده است.

یکی از کارگران واحد ترابری نفت فلات قاره – خارگ در همین باره گفت: شماری از همکاران ما که جهت استفاده از تسهیلات بیمه‌ای به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند، از پرداخت نشدن حق بیمه‌های خود مطلع شدند.

وی با یادآوری اینکه شرکت پیمانکاری که این گروه از کارگران شرکت نفت فلات قاره در استخدام آن هستند، از حدود یکسال پیش فعالیت خود را در مجموعه نفت فلات قاره آغاز کرده است، افزود: پیش از این نیز با پیمانکاران دیگری مشغول کار بودیم اما اینطور به نظر می‌رسد که برخی پیمانکاران نیروی انسانی از نبود نظارت بازرسان تامین اجتماعی به نفع خود استفاده کرده و حق بیمه کارگران را پرداخت نمی‌کنند.

به گفته این کارگر، این‌ تخلف زمانی آشکار شد که یکی از کارگران پیمانکاری نفت فلات قاره -خارگ در جریان بیماری لاعلاج همسر خود مطلع شد به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه امکان تمدید و تعویض دفتر چه وی وجود ندارد.

این کارگر با بیان اینکه بیشتر کارگران از ترس تمدید نشدن قرارداد کاری خود نسبت به این مسئله موضع سکوت کرده‌اند، افزود در روزهای گذشته بارها به نهادهای مسئول مراجعه کرده و خواستار پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود شده‌ایم.

او با بیان اینکه تامین اجتماعی بایستی نظارت بر کار پیمانکاران در پروژه‌های قراردادی و تامین نیرو را جدی‌تر بگیرد، افزود: کارفرمایان مادر باید مراقب عملکرد پیمانکاران در قبال کارگران باشند؛ در شرایطی که دستمزد ما کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد، تاخیر حق بیمه نیز مزید بر علت خواهد بود.

یک منبع آگاه در  اداره تامین اجتماعی جزیره خارگ با تایید  تعویق در پرداخت حق بیمه شماری از کارگران پیمانکاری  شرکت فلات قاره به ایلنا گفت: کارگران شاغل در شرکت نفت فلات قاره -خارگ دارای چندین نوع  قرارداد کار ثابت، مستقیم و تامین نیرو با شرکت نفت هستند که موضوع پرداخت نشدن حق بیمه کارگران  پیمانکاری قرارداد مستقیم در حال مرتفع شدن است و قرار است تا پایان امروز شنبه (۱۷ خرداد ما)حق بیمه‌ها به حساب تامین اجتماعی واریز شود.

او با بیان اینکه کارگران پیمانی تامین نیرو شرکت فلات قاره - خارگ دو تا سه ماه معوقات بیمه‌ای دارند، افزود: کارگران پیمانی تامین نیرو نیز حدودا ۳۰ نفر هستند که پیمانکار حین انجام پروژه اجرایی آنها را جذب کار کرده  است.

این منبع آگاه در خصوص نظارت تامین اجتماعی بر کار شرکت‌های پیمانکاری در پرداخت حق بیمه کارگران گفت: در عمل تامین اجتماعی حق دخالت در تخلفات بیمه‌ای پیمانکاران تامین نیرو را ندارد اما در مورد سایر پیمانکاران که کارگران قرارداد مستقیم و ثابت دارند، بازرسی صورت می‌گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر