سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۸۰۹
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

فکرشهر: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: باتوجه به اینکه بانوان بوشهری کمتر از مردان خون اهدا می کنند برای مشارکت در این امر خداپسندانه مشارکت دارند نگران نباشند چرا که پزشک قبل از خون گیری، آنها را معاینه و اگر اهدا کننده شرایط اهدا داشته باشد موفق به اهدا خون می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، نرگس عبیدی  به مناسبت ۱۴ ژوئن روز جهانی اهدا خون افزود: باتوجه به نگرانی بانوان از این اینکه با اهدا خون دچار کم خونی و به بدن آنها آسیبی وارد شود میزان مراجعه آنها نه تنها در استان بلکه در کل کشور کم است.

وی ادامه داد: از اول سال تاکنون ۹ هزار  نفر برای اهدا خون به این اداره کل مراجعه کرده است  که از این شمار هفت هزار نفر موفق به اهدا خون شدند و از این تعداد ۳۱۰ نفر بانو هستند.

عبیدی بیان کرد: تمام تلاش ما مبنی برافزایش مشارکت بانوان در اهدا خون و فرهنگ سازی در این زمینه است.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۱۰۰ درصد خون مورد نیاز بیمارستانی در این استان از اهدا کنندگان تامین می‌شود به همین دلیل حضور مستمر اهدا کنندگان خون برای تامین نیاز بیمارستان‌ها ضروری است.

وی ادامه داد: از آنجایی که افراد همیشه دنبال انجام کار خیر هستند و اهدا خون و فرآورده های آن نیز جزو کارهای خیری است که با انجام آن یک تا سه نفر از مرگ حتمی نجات پیدا می‌کند اهدای مستمر خون ضروری است.

عبیدی اضافه کرد: در زمان حاضر به همت مردم استان بوشهر ذخایر خون استان در حد مطلوب و نیاز استان را تامین می‌کند البته این مهم به این معنی نیست که ما نیاز به خون نداریم چرا که نیاز به خون همیشگی است و مردم با برنامه ریزی می‌توانند ذخایر خون مورد نیاز استان را در حد مطلوب نگه دارند.

وی بر ضرورت اهدای خون مستمر و برنامه‌ریزی شده برای برطرف کردن نیاز خونی افراد نیازمند تاکید کرد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: ما دنبال این نیستیم که همه در یک روز به خصوص به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه و نسبت به اهدا خون خود اقدام کنند چون هر کسی با اهدا خون خود شاید ذخایر ما را در زمان حاضر پر نگه دارد اما از آنجایی که فرآورده‌های خونی طول عمر متفاوتی دارند دوباره به خون نیاز پیدا خواهیم کرد.

عبیدی یادآور شد: باتوجه به اینکه آن فردی که امروز خون اهدا کرده حداقل تا سه ماه دیگر حق اهدا خون ندارد پس باید افراد به نحوی برنامه ریزی شده اقدام به اهدا خون کنند تا ذخایر خونی استان همیشه در حد مطلوب نگه داشته شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که بیماران با گروه‌های خونی متفاوت وجود دارند پس از همه گروه‌های مثبت و منفی خون درخواست می‌شود با اهدا خون خود به نیازمندان کمک کنند.

عبیدی تاکید کرد: درزمان حاضر نیاز به گروه‌های خونی A مثبت و A منفی نسبت به مابقی گروه‌های خونی در استان بوشهر بیشتر است هرچند به این معنی نیست که ما به گروه‌های خونی دیگر نیاز نداریم.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: در زمان حاضر در کنار ۵۰۰ بیمار تالاسمی و کم خونی داسی شکل در استان بوشهر بیماران سرطانی درحال درمان، هموفیلی، زنان بارداری که در زمان زایمان نیاز به خون دارند و افرادی که دچار سانحه می‌شوند به طور مستمر  به خون نیاز دارند.

وی با اشاره به  اینکه شعار اهدا خون برای جهانی سالم تر است از همه مردم درخواست کرد با حضور مستمر در پایگاه‌های انتقال خون یاور انتقال خون باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر