شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۸۷۲
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

فکرشهر: ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهرگفت: با اتمام محدودیت‎های کرونایی خروج لنج‏‌های سفاری این استان به مقصد بنادر امارات که طی هفته گذشته ابلاغ شده بود از امروز از سرگرفته شد.

به گزارش فکرشهر، بهروز قره بیگی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۹۹ درصد سفرهای لنج‌های تجاری بوشهر به بنادر کشور امارات متحده عربی صورت می‌گیرد و بقیه به کویت و قطر است.

وی یادآورشد: طی نشست‏‎هایی که با حضور دستگاه های ذیربط در خصوص لنج های سفاری برگزار شده مقرر شد لنجداران با سقف تعیین شده کالا اقدام به خروج و حمل کالای ملوانی کنند.

قره‌بیگی اظهارداشت: پیش از این و با شیوع ویروس کرونا به مدت ۴ ماه از خروج لنج‌های سفاری از بنادر استان جلوگیری شده بود که این تصمیم در پی تمهیدات کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین دولت ایران صورت گرفت. 

وی ادامه داد: در این راستا با هماهنگی بیشتر با دستگاه‎های ذیربط سعی شده تا به تامین معیشت ملوانان استان کمک شود.

قره‎بیگی گفت: در این راستا انتظار می‎رود فعالان این عرصه براساس مصوبه ابلاغی از واردات کالاهای مشکل ساز اجتناب کنند تا فعالیت آنها با خللی مواجه نشود.

وی در ارتباط با لنج‎های که بار آنها تخلیه نشده نیز افزود: اکثر لنج‌های موجود در گمرک‌های استان بارشان را تخلیه کرده‌اند و بار تعداد اندک باقی‌مانده نیز زیر نظر مراجع قانونی انجام می‌شود.

استان بوشهر در ۱۱ بندر خود بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ فروند لنج سفاری با حدود  ۲۰ هزار نفر خدمه دارد.

بخش قابل ملاحظه‌ای از جمعیت شاغل در امور سفاری در چهارماه گذشته با شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها فعالیتی نداشتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر