جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۰۷۳
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت:با توجه به وضعیت نگران کننده شهرستان گناوه از نظر شیوع ویروس کرونا، درخواست تعطیلی یک هفته‌ای با ضمانت اجرایی قوی با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی را داریم.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، غلامرضا مهرجو در نشست ویدئو کنفرانس ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر اظهار داشت: شهرستان گناوه در روزهای نخست هجوم ویروس کرونا با اعمال محدودیت‌های همه جانبه و همکاری مردم کمترین موارد ابتلاء را داشت.

وی افزود: از نیمه دوم خرداد تا کنون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان گناوه افزایش چشمگیر یافته و این شهرستان یکی از شهرستان‌های در معرض آسیب شدید ناشی از ویروس کرونا قرار دارد.

فرماندار گناوه یادآور شد: افزایش موارد بستری در بیمارستان گناوه مهمترین و اصلی ترین موضوع در این ارتباط است.

وی یادآور شد: هم اکنون تعداد ۲۶ نفر بستری در بیمارستان و ۴ نفر در بخش ای سی یو و در دو بیمارستان سوختگی و امیرالمومنین تفکیک شده‌اند که ظرفیت بیمارستان گناوه تکمیل است و جایی برای بستری کردن بیمار وجود ندارد.

مهرجو ادامه داد: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا شهرستان محدودیت‌هایی اعمال و ساحل، آرامستان‌ها، آرایشگاه‌ها و بسیاری از اماکن تعطیل شده است ولی این محدودیت‌ها کافی نیست.

فرماندار گناوه گفت: با توجه به وضعیت خطرناک شهرستان گناوه با نظر دانشگاه علوم پزشکی، درخواست می‌کنیم که تعطیلی یک هفته‌ای با ضمانت اجرایی قوی با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی اعمال شود.

وی تصریح کرد: در بین مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان گناوه، ۲۵ درصد کادر درمانی و پزشکی این شهرستان قرار دارند که اگر این روند ادامه یابد تعداد زیادی از نیروهای کادر درمانی از چرخه خدمات دهی خارج می‌شوند و مشکلات مضاعف خواهد شد.

فرماندار گناوه گفت: علیرغم آنکه رویکرد عمومی بر بازگشایی و کاهش محدودیت‌ها است ولی در شهرستان گناوه با توجه به شرایط خاص و وضعیت نگران کننده اگر محدودیت‌های شدید یک هفته‌ای با ضمانت اجرایی قوی اعمال شود می‌توان این پیک خطرناک را پشت سر گذاشت و فشار بر نیروهای درمانی و بهداشتی را نیز کاهش داد.

وی ادامه داد: علاوه بر تعطیلی، آمار شهرستان‌ها به تفکیک هر شهرستان اعلام شود تا مردم در جریان وضعیت موجود به صورت دقیق‌تر قرار گیرند.

مهرجو بیان کرد: تأخیر در اعلام نتایج آزمایش افراد مشکوک یکی از موارد افزایش تعداد مبتلایان است و لازم است که پروسه اعلام نتایج کوتاه‌تر شود تا فرد از بیماری خود آگاه شده تا دستورات بهداشتی را بهتر و بیشتر رعایت کند.

وی گفت: حفظ سلامت مردم برای مسئولان یک اصل اساسی است و همه باید کمک کنند تا از این وضعیت نگران کننده عبور کنیم.

نظرات بینندگان
نیلوفر داودی
|
-
|
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
فقط ظاهرا تعطیل شده ارامستانها و ارایشگاه ها.همین امروز ارامستان بندر ریگ مراسم تشییع بود و به شدت شلوغ همین خانواده  همین پنج شنبه مراسم هفته میخوان بگیرن توی ارامستان حتی توی اعلامیه هم قید شده.ارایشگاه ها هم همههههه باز هستن همههههه.ساحل ظاهرا بسته اما  یا با موتور میرن یا ماشینارو جای دیگه پارک میکنن و میرن ساحل فقط وقتی اینا جواب میده که برخورد قااااااطع بشه جریمه نقدی بشه بازداشت بشه باید ضمانت اجراها خیییلی شدیدتر از این حرفا باشه
امیرحسین الیاسی
|
-
|
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
سلام و عرض ادب خدمت مسعولین محترم . بنده شهروند شهر زیبای بندر گناوه هستم مدتی است که این شهر به انباری از ویروس کرنا تبدیل شده  .

بنده تقاضا دارم که بازار را به مدت یک هفته تعطیل کنید چون مردم واقعا رعایت نمیکنند  و    ورودی شهر را ببندیم  و شهرستانی ها را از شهر بیرون کنیم  تا شهرمان  پاک شود اگر اینکار را نکنیم جون خود و خانواده خود را در خطر انداختیم خواهشا یه کاری کنید وضعیت وخیمه  گناوه به سطح قرمز رسیده 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر