جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۰۷۸
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

فکرشهر ـ مصطفی منفرد: در اولین روز از هفته قوه قضائیه، با دستور رئیس قوه قضائیه، ساختمان دادگاه عمومی بخش خارگ به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد. 

به گزارش فکرشهر، رئیس کل دادگستری استان بوشهر ظهر امروز ـ یکشنبه، 1 تیرماه 1399 ـ همزمان با آغاز هفته قوه قضاییه در جریان بهره‎برداری از ساختمان دادگاه عمومی خارگ، در ارتباطی تصویری با رئیس قوه قضاییه با استراتژیک خواندن جزیره خارگ و تبیین اهمیت توسعه قضایی در این منطقه در راستای تحقق عدالت قضایی اظهار داشت: ساختمان دادگاه عمومی این منطقه در فضایی افزون بر یک‌هزار و 340 متر بنا و 3 هزار و 40 متر محوطه  مورد بهره‎برداری قرار گرفته است.

علی جمادی افزود: این ساختمان در سه طبقه شامل سه شعبه قضایی، سه دفتر شعبه قضایی و 5 دفتر اداری با اعتبار 4 میلیارد و 150 میلیون تومان ساخته شده است.

رئيس کل دادگستری استان در مراسم بهره برداری از این ساختمان اظهار نمود: جزیره خارگ یکی از مراکز مهم صادرات نفت کشور است که باتوجه به سختی تردد در این جزیره، احداث دادگاه عمومی یک نیاز بود.

وی افزود: از سال 1386 افتتاح دادگاه عمومی بخش را  داشتیم اما در این مدت زمان فاقد ساختمان ملکی برای تشکیلات قضایی در این بخش و جزیره بودیم و با تلاش های صورت گرفته و همکاری های لازم مابین مسولین و همچینن تلاش های ریاست دادگاه بخش عمومی خارک خوشبختانه این ساختمان احداث شد.

جمادی با بیان اینکه رسیدگی پرونده‌ها در دادگستری‌های استان بوشهر تسریع یافته است، گفت: از 267 هزار پرونده ورودی به دادسرا‌های عمومی و انقلاب، دادگاه‌های عمومی و انقلاب، دادگاه‌های تجدیدنظر و شورا‌های حل اختلاف استان با احتساب پرونده‌های سال‌های ما قبل، 271 هزار پرونده  در استان بوشهر سال قبل مختومه شده است.

وی با تاکید بر کاهش اطاله دادرسی و توجه به مطالبات مردم، از کاهش پرونده‌های معوق قضایی در استان بوشهر خبر داد و گفت:پرونده‌های مربوط به سال‌‌های گذشته در دادگاه‌های استان بوشهر تاکنون 49 درصد آنها تعیین تکلیف و مختومه شده‌اند.

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر