شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در 24 ساعت گذشته 19 مورد مبتلای جدید به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند...
کد خبر: ۷۲۱۴۹
سه‌شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۸

فکرشهر: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در 24 ساعت گذشته 19 مورد مبتلای جدید به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند.

به گزارش فکرشهر، سعید کشمیری اظهار داشت: خوشبختانه در 24 ساعت گذشته 25 مورد از موارد بستری در بیمارستان‌های استان بوشهر با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند که 14 مورد آن‌ها مبتلا به کرونا بوده‌اند.

وی با اشاره به افزایش سه مورد در بخش‌های مراقبت ویژه افزود: در حال حاضر 30 بیمار مبتلا به کرونا در بخش ICU  تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ثبت سه مورد جدید فوت در استان خبر داد و گفت: متأسفانه شمار جان‌باختگان ناشی از ویروس کرونا در استان بوشهر تا روز سه‌شنبه سوم تیرماه به 58 نفر رسیده است.

دکتر کشمیری اضافه کرد: 242 بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که 122 مورد آن‌ها مبتلا به کرونا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به سه مورد جدید فوت شده در استان، بیان کرد: یک خانم 77 ساله با  سابقه بیماری زمینه‌ای ساکن شهرستان کنگان، یک خانم 63 ساله با سابقه بیماری زمینه‌ای ساکن شهرستان بوشهر و یک آقای 69 ساله ساکن شهرستان دشتستان با سابقه بیماری‌ زمینه‌ای فوت کرده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به محموله‌ کمک‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه گفت: وزارت بهداشت برای تقویت بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر جهت مقابله با بیماری کرونا، تجهیزاتی به مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان تحویل داد.

دکتر کشمیری تصریح کرد: این تجهیزات شامل 5 دستگاه ونتیلاتور بزرگسال، 5 دستگاه ونتیلاتور پرتابل، 4 دستگاه مانیتور ثابت، 3 دستگاه ونتیلاتور پرتابل آ.سی.یو. و 4 دستگاه ساکشن پرتابل است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: تعداد دو هزار و 191 پرستار در سه ماهه اول سال 99 در بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی استان بوشهر برای مقابله با بیماری کرونا به مردم خدمت کرده‌اند و دو هزار و 396 تخت برای درمان این بیماران در نظر گرفته شده‌است.

وی با بیان اینکه 412 نفر از کارکنان و پرسنل بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی استان بوشهر به کووید-19 مبتلا شده‌اند، اظهار داشت: همه کارکنان مبتلا به کرونا جهت گذارندن دوره نقاهت در منزل به سر‌می‌برند و 66 نفر از آنها پس از بهبودی به محل کار بازگشته‌اند.

۲۴۴۵ ابتلا و ۱۲۱ فوتی جدید کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت از مثبت شدن تست کرونای ۲۴۴۵ تن دیگر در کشور خبر داد.

به گزارش فکرشهر، دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ٣ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ٢٣۴ مورد بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ٢٠٩ هزار و ٩٧٠ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ١٢١ نفر از بیماران کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹ هزار و ٨۶٣ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ١۶٩ هزار و ١۶٠ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

وی گفت: ٢٨۴۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۴٧۵ هزار و ٣٣١ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در استان های خوزستان، آذربایجان غربی و هرمزگان، موارد بستری بالاتر از بقیه استان‌ها است.

وی همچنین گفت: در استان خوزستان با کاهش میزان فوتی مواجهیم و در استان فارس بستری ها افزایش داشته و در استان های کرمانشاه، گلستان، کرمان، بوشهر و همدان، شاهد کاهش قابل ملاحظه میزان بستری ها بوده ایم.

وی گفت: در مجموع شاهد کاهش میزان بستری در کل کشور هستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر