پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۴۹۹
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

فکرشهر: نماینده مردم کنگان، دیر، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی گفت:

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام موسی احمدی در نشست با فعالان حوزه مهارت استان بوشهر افزود: همه مصوبه‌های سفر رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به استان بوشهر در جنوب این استان اجرایی شده و بخشی نیز از جمله ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای صنایع دریایی آغاز شده که تا سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی اظهارداشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از الزام‌های توسعه کشور است و نیروی انسانی آماده به کار جامعه را از سردرگمی نجات می‌دهد و نقشی مهم در تحقق شعار جهش تولید دارد.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نیروی کار کارآمد و دارای مهارت، بهره‌وری را افزایش داده و به تبع آن منجر به افزایش تولید می‌شود و از اتلاف منابع سرمایه‌گذاری جلوگیری می‌کند.

وی بیان کرد: امروز مراکز آموزش عالی نیروی توانمند و دارای مهارت همراه با درجه مهندسی پرورش نمی‌دهند زیرا فردی که مدارک معتبر در حد دکترا و مهندسی از مراکز آموزش عالی دریافت می‌کند به هیچ وجه نباید بیکار بماند، مهندس باید خود کارآفرین باشد در غیر این صورت نمی‌توان گفت این فرد به درجه مهندسی دست پیدا کرده‌است.

احمدی افزود: پرورش نیروهای ماهر، تکنسین و عملیاتی با فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای میسر می‌شود و این نکته با جدیت در استان بوشهر باید دنبال شود.

وی خواستار توسعه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار در جنوب استان بوشهرشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: این استان به عنوان قطب انرژی و صنایع دریایی کشور به شمار می‌رود و بر این اساس مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دروازه ورود به حوزه انرژی و صنعت دریانوردی است تا آموزش و صنعت در کنار هم و با تعامل یکدیگر بتوانند چرخ‌های تولید منجر به اشتغال را به حرکت درآورند.

عبدالمجید دراهکی با اشاره به وجود خلا و کمبود نیروی انسانی ماهر و بیکاری‌های ناشی از آن بر الزام مهارت‌آموزی به جای مدرک گرایی بر مبنای قانون تاکید کرد.

وی اظهار داشت: تحقق این موضوع از راهکارهای مؤثر در پیشبرد اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در اشاعه و تقویت مهارت‌آموزی و مهارت افزایی در جامعه و نیازمند پیگیری مجلس و دولت است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر