پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۵۲۰
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹

فکرشهر:  مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: میانگین سنی مادران در سال ۹۴ در این استان ۲۹.۴ سال بود که این شاخص هم اینک به میزان  ۱.۹ سال افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، اسکندر پاسالار افزود: میانگین سن مادران در استان بوشهر بیشر از میانگین کشوری است و سن پدران ۳۳.۱ سال است که در سال‌های اخیر تا حدی ثابت مانده است.

وی یادآورشد: تا پایان سال ۹۸ در استان بوشهر ۱۶ هزار و ۳۵۵ ولادت به ثبت رسیده است که ۱۷ درصد نسبت به سال ۹۷ کاهش داشته است و میزان عمومی ولادت در استان در سال ۱۳۹۸ به ازای هر هزار نفر ۱۳.۹ است که استان را در رتبه ۱۹ کشوری قرار داده است.

وی گفت: همچنین از تعداد ۴۳۵ مورد چند قلو زایی در سال ۹۸ تعداد ۵ مورد  سه قلو بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان ادامه داد: میزان وفات در سال ۹۸ در این استان ۴ هزار و ۴۸۳ واقعه  ثبت شد که ۷.۷ درصد نسبت به سال ۹۷ بیشتر شده است.

پاسالار گفت:۵۷درصد از فوتی‌های ۹۸ را مردان و ۴۳ درصد را زنان تشکیل می‌دهند و بیشترین مرگ و میر در شهرستان‌ دشتستان و کمترین آن در عسلویه به ثبت رسیده است.

این مقام مسوول  اضافه کرد: بیشترین میزان مرگ و میر استان در گروه سنی ۸۰ تا ۸۴ سالگی رخ داده است اما میانگین سن فوت ۶۲.۶ است و در این آمار بوشهر در رتبه سی و دوم را در میان استان‌ها دارد .

 وی گفت: در سال ۹۸ یکهزار و ۹۳۳ واقعه طلاق در استان به ثبت رسید و میزان عمومی طلاق در استان ۱.۶ است که به این لحاظ بوشهر وضعیت مناسب‎‌تری نسبت به میانگین کشوری دارد.

مدیرکل  ثبت احوال استان بوشهر گفت: سن طلاق در این استان ۳۶.۳ سال برای مردان و ۳۱.۶ برای زنان بوده است.

پاسالار افزود: بیشترین ازدواج به ثبت رسیده پارسال برای مردان ۲۵ تا ۲۹ و زنان ۲۰ تا ۲۴ ساله است.

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر گفت:  ثبت احول کشور از ۳ سال گذشته به دنبال راه‌اندازی سامانه روابط سلبی و نسبی است که اطلاعات افراد را به لحاظ خانوادگی جمع آوری و دسته بندی می‌کند.

پاسالار افزود: این اطلاعات کمک در برنامه‌ریزی‌های راهبردی می‌کند و امیدواریم در سال جاری این سامانه راه‌اندازی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر