پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۵۲۶
چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۳

فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲هزار و ۵۴۹ بیمار جدید کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش فکرشهر، دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۲۱ مورد بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۹۵۸ نفر رسید.

به گفته وی، خوشبختانه تا کنون ۱۹۱ هزار و ۴۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری افزود: ۳۰۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: تا کنون یک میلیون و ۶۹۳ هزار و ۲۴۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی گفت: استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی ادامه داد: استان‌های اصفهان، همدان، زنجان، کرمان، خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی گفت: در استان تهران نیز افزایش قابل توجه موارد ابتلا و بستری گزارش شده است.

لاری با بیان اینکه کرونا همچنان واکسن و دارو و درمان اختصاصی ندارد، گفت: اما با رعایت فاصله‌گذاری تا ۱.۵ متر، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک می‌توان تا ۹۷ درصد در مقابل این بیماری ایمن شد.

بستری ۷۵ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی استان بوشهر/ افزایش آمار جان‌باختگان به ۸۹ مورد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر نیز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۵ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند.

سعید کشمیری اظهار داشت: در حال حاضر ۲۸۲ مورد در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۱ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۲۵ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از فوت ۴ مورد دیگر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متأسفانه آمار موارد فوت‌شده بر اثر کرونا در استان بوشهر به عدد ۸۹ رسید.

دکتر کشمیری با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۱ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر ۲۵ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

وی اظهار داشت: آمار مرگ‌ومیرها بر اثر کرونا در استان بوشهر نشان می‌دهد، هیچ گروه سنی از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در امان نیست و این ویروس برای هرکسی در هر رده سنی می‌تواند خطرناک باشد.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: آمارها نشان می‌دهد بیماری کرونا شوخی بردار نیست و مردم باید آن را جدی بگیرند چراکه افزون بر افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، سالمندان و زنان باردار حتی کسانی نیز که در هیچ‌کدام از این گروه‌ها قرار ندارند ممکن است به این بیماری گرفتار و جان آن‌ها به خطر بیافتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: در این شرایط مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع‌ها، بازار و میهمانی‌ها تلاش کنند از میزان انتقال ویروس جلوگیری شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر