پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۶۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد...
کد خبر: ۷۲۵۸۲
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۰

فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۶۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش «فکرشهر»، دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۲ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۵۹۵ نفر بستری شدند.

وی گفت: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱هزار و ۱۰۶ نفر رسید.

به گفته وی، خوشبختانه تا کنون ۱۹۴ هزار و ۹۸ نفراز بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

لاری افزود: ۳۰۹۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: تا کنون یک میلیون و ۷۱۹ هزار و ۴۵۱ نمونه آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی گفت: استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان حتما در بیرون از منزل از ماسک استفاده کنند گفت که حتی ماسک‌های خانگی هم در پیشگیری از این بیماری موثر است.

وی همچنین گفت: رعایت فاصله گذاری فیزیکی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک، خودداری از حضور در تجمعات و محل‌های سرپوشیده تا ۹۷ درصد از ابتلای به بیماری پیشگیری می‌کند.

 افزایش آمار جان‌باختگان استان بوشهر به ۹۵ مورد

به گزارش «فکرشهر»، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر نیز گفت: در حال حاضر ۲۸۳ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

سعید کشمیری اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند.
وی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۲۵ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۳۶ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از فوت ۶ مورد دیگر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متأسفانه آمار موارد فوت‌شده بر اثر کرونا در استان بوشهر به عدد ۹۵ رسید.
دکتر کشمیری بابیان اینکه هم‌اکنون ۳۹ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر ۲۵ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه نفس می‌کشند.
وی اظهار داشت: با توجه به تعداد زیاد موارد مراجعه‌کننده برخی از بیمارستان‌های استان بوشهر مجبور شدند بخش‌های جدیدی را به بیماران کرونایی اختصاص دهند.

با کمبود و خستگی پرستار مواجه هستیم
دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا با کمبود و خستگی پرستار مواجه هستیم و برخی از پزشکان ما که به این بیماری مبتلا شده‌اند در حال حاضر در قرنطینه به سر می‌برند.

باید ورودی به بیمارستان‌ها کم شود
دکتر کشمیری بابیان اینکه باید ورودی به بیمارستان‌ها کم شود اضافه کرد: درست است وظیفه حوزه سلامت درمان بیماران است ولی راه‌حل برای این مشکل پیشگیری، بیمار نشدن و کاهش ابتلا به کرونا در استان است.
وی تصریح کرد: کسانی که در این روزها مراسمات عروسی برپا می‌کنند آیا نمی‌بینند همشهریان و هم‌وطنانشان به دلیل بیماری کرونا فوت می‌شوند؟ آن‌های که بدون ماسک بیرون می‌آیند چه فکری در خصوص این بیماری می‌کنند؟ بیماری کرونا وجود دارد و باید همه باهم برای پیشگیری و از بین بردن بیماری کمک کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: کنترل و پیشگیری بیماری کرونا تنها بر عهده یک شخص یا ارگان خاصی نیست بلکه وظیفه همه افراد جامعه است.
وی بابیان اینکه حضور در اجتماعات، مراسم عروسی و ختم و همچنین مکان‌های پرازدحام خطر شیوع این بیماری را افزایش می‌دهد بیان کرد: تا وقتی‌که یک راه‌حل کلی پیدا شود تنها راه‌حل برای پیشگیری و مبارزه با این بیماری ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی، عدم حضور در اجتماعات و قطع زنجیره انتقال با رعایت نکات بهداشتی می‌باشد.

مردم بیماری کرونا را جدی بگیرند
دکتر کشمیری بابیان اینکه کادر پزشکی پرستاری در حال خسته شدن هستند و بخش‌های مختلف به ویژه بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر در حال پر شدن است افزود: از مردم عزیز خواهشمندیم این بیماری را جدی بگیرند زیرا سهل‌انگاری خسارت جبران‌ناپذیری را به جامعه وارد خواهد کرد که برای افسوس خوردن دیر خواهد شد.

همه افراد جامعه در جهاد بزرگ مبارزه با کرونا مشارکت داشته باشند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر اینکه یکایک افراد جامعه باید در جهاد بزرگ مبارزه با بیماری کرونا مشارکت داشته باشند اضافه کرد: ظرفیت بیمارستان‌های استان بوشهر محدود است و با سرعتی که انتشار این بیماری در جامعه دارد اتفاق می‌افتد اگر مردم رعایت نکنند حتماً ظرفیت بیمارستان‌های استان پر خواهد شد.
دکتر کشمیری اضافه کرد: در حال حاضر ورودی به بیمارستان‌های استان بیشتر از خروجی آن‌ها است اگر این روند چند روز ادامه پیدا کند مطمئناً ظرفیت بیمارستان‌ها پر خواهد شد.
وی افزود: بیماری کرونا به رفتارهای ما به مدت دو هفته بعد پاسخ می‌دهد یعنی اگر تعداد بیماران مثبت در جامعه کم شود بعد از یک هفته تعداد بیماران بستری کم خواهد شد و بعد از دو هفته تعداد بیماران بستری در بخش‌های ویژه کم خواهد شد.

زنگ خطر کرونا در استان بوشهر
دکتر کشمیری اضافه کرد: متأسفانه در بین فوتی‌ها در استان بوشهر افراد جوان و بدون بیماری زمینه‌ای نیز وجود دارد که این زنگ خطر بزرگی است.
دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر بابیان اینکه اگر رفتار هر یک از افراد جامعه در برابر بیماری کرونا موجب ابتلا و یا فوت حتی یک نفر هم بشود در این صورت مقصر هستیم و باید مسئولیت‌پذیر باشیم خاطرنشان کرد: الآن موقعی است که همه باید نسبت به جامعه و اطرافیانمان احساس مسئولیت بکنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر