جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۶۷۴
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: نخستین بار در کشور اعتباراتی از محل خرید تضمینی آب برای کاهش هدررفت آب در استان بوشهر اختصاص یافت.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صداوسیما، عبدالحمید حمزه‌پور بیان کرد: تا کنون دو طرح آب‌شیرین‌کن  شامل طرح آب‌شیرین‌کن کنگان به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب و آب شیرین‌کن بوشهر با ظرفیت ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وارد مدار تولید شده است.

وی با بیان اینکه آب تولیدی این تاسیسات از محل اعتبارات دولتی خریداری و با یارانه دولتی به مشترکان داده می‌شود ادامه داد: هر متر مکعب آب تولیدی از طرح‌های آب‌شیرین‌کن به میزان ۱۰ هزار تومان خریداری می‌شود و با کمک دولتی و با قیمت نازل در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه به علت هدر رفت آب از شبکه توزیع، میزان آب بدون درآمد در شهر‌های بوشهر و کنگان بسیار بالاست گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از آب این دو شهر از طریق آب‌شیرین‌کن با هزینه بالا تولید و مصرف می‌شود، بنابراین کاهش میزان این هدر رفت بسیار ضروری است.

وی از تخصیص اعتبار برای کاهش هدر رفت آب از اعتبارات خرید تضمینی آب خبر داد و افزود: برای نخستین بار در کشور اعتباراتی از محل خرید تضمینی آب برای کاهش هدر رفت آب از طریق نشت‌یابی و رفع آن به استان بوشهر اختصاص یافت.

حمزه‌پور، کشف نشت‌های نامرئی و رفع نشت آب را در اولویت استان دانست و بیان کرد: این طرح در مدت شش سال اجرا می‌شود که نقش مهمی در رفع مشکلات هدر رفت آب در شهر‌های کنکان و بوشهر دارد.

وی از افزایش میزان مصرف آب در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: توصیه می‌شود مردم در فصل گرم و با توجه به شیوع ویروس کرونا از آب موجود جز برای مصارف آشامیدنی و بهداشتی استفاده نکنند تا مصرف آب از حد متعارف عبور نکند، هر چند اکنون میزان مصرف بیش از حدالگو و سرانه مصرف است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تاکید کرد: برای عبور از فصل گرما نیاز به همکاری بیشتر مردم، شورا‌ها و دهیاری‌ها برای کاهش بحران کم آبی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و اقدامات مشترکان به توصیه‌های بهداشتی مصرف آب استان بوشهر افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر