پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۶۹۰
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

فکرشهر: طرح مجتمع گلخانه ای خودگردان با موضوع احداث و بهره برداری مجتمع گلخانه ای تمام اتوماتیک هیدروپونیک مدرن در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار با سرمایه گذاری ۲۴ هزار میلیارد ریال مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، استاندار بوشهر در نشست بررسی طرح سرمایه گذاری احداث گلخانه خودگردان در بوشهر افزود: با توجه به اهمیت پروژه، سازمان جهاد کشاورزی استان در مدت یکماه، استعلام های لازم برای واگذاری زمین به مجری طرح را انجام داده و دستگاه های اجرایی مربوطه هم نهایت همکاری را انجام دهند.

عبداکریم گراوند افزود: باتوجه به حجم سرمایه مورد نظر برای پروژه گلخانه تمام اتوماتیک، مجری طرح از ظرفیت سرمایه گذار خارجی برای اجرای این طرح در استان استفاده کند.

وی یادآورشد: در صورت اجرای مجتمع گلخانه‌ای تمام اتوماتیک، این پروژه زمینه اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و سه هزار نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم می‌کند.

استاندار بوشهر گفت: احداث گلخانه شیشه‌ای ۲ جداره، آب شیرین کن چهار هزار متر معکبی، سردخانه پنج هزار تنی، انبار پنج هزار متر مربعی، نیروگاه ۲۰ مگاواتی گاز سوز، پست گاز، ساختمان اداری، کارگری، تاسیسات در پنج هزار متر مربع از جمله فضاهای جانبی و تاسیسات در این مجتمع است.

وی گفت: سرمایه گذار طرح باید نکات و دغدغه های مدیران اجرایی استان در مورد پروژه گلخانه خودگردان از جمله مسائل مربوط به زمین، آب و برق را در برنامه ریزی‌های خود لحاظ کند.

گراوند اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در مورد طرح‌های سرمایه گذاری استان مصوب شد این است که مجری طرح های سرمایه گذاری پس از واگذاری زمین، با همت و تلاش زمینه تحقق پروژه را فراهم کند در صورتی که پس از واگذاری زمین، عملیات اجرایی برای مدت طولانی به تعویق بیفتد، زمین واگذار شده پس گرفته می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر