پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۷۴۵
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: ۲.۵ هکتار زمین در بلوار امام علی (ع) این بندر برای احداث باغ موزه دفاع مقدس، فضای سبز و پارک برای استفاده عمومی اختصاص یافت.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، عبدالکریم گراوند در نشست مشترک شوراهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و هماهنگی حفظ آثار و ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان بوشهر افزود: دفاع مقدس نماد خودباوری، ایثار و عزت‌مندی ایران اسلامی است هر چند منکر مشکلات اقتصادی نیستیم.

وی بیان کرد: هرچند کشور امروز در شرایط سخت بیماری کووید ۱۹ و تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار دارد اما مردم به برکت فرهنگ ایثار و شهادت با سربلندی و عزت‌مندانه زندگی می‌کنند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: برگزاری باشکوه ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان بوشهر کمک به عقبه فرهنگی و ایثارگری مردم این استان است در این ارتباط مدیران دستگاه‌های اجرایی از همه امکانات خود برای برگزاری باشکوه ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس استفاده کنند.

وی یادآور شد: گرامیداشت دفاع مقدس گرامیداشت ایثارگری و یک تکلیف دینی، انقلابی و اسلامی است برهمین اساس فرمانداران هم ستادهای شهرستانی ویژه گرامیداشت دفاع مقدس را تشکیل دهند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت:  شروع برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس از سوم خرداد تا ۳۰ اسفند امسال است و با توجه به شیوع ویروس کرونا، شروع این ویژه برنامه‌ها در استان با تاخیر انجام شده‌است.

علیرضا غریبی اضافه کرد: برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در ۴۳ هفته برنامه‌ریزی شده و هر هفته روزشمار خاص خود را دارد.

وی بیان کرد: برای ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس ۱۵۰ برنامه در استان بوشهر تدوین شده‌است و دستگاه‌های اجرایی طبق برنامه‌های تدوین شده عمل خواهند کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: حضور گروه‌های مردمی در کنار کادر زحمتکش درمان از نمونه‌های بارز ایثار اجتماعی است.

حجت الاسلام ابراهیم تشکری افزود: یکی از دستور کارهای مهم شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ایثار اجتماعی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر اضافه کرد: مقدس‌ترین ایثارها، ایثار اجتماعی است که اکنون در شرایط شیوع کرونا در استان بوشهر شاهد آن هستیم.

تشکری افزود: یکی از مصداق‌های ایثار اجتماعی که در استان بوشهر هم نمونه‌های آن را داشته‌ایم، تقدیم ۲  شهید سلامت شهیدان فخری و خلیلی است، به همین دلیل در کنار تجلیل از شهدای سلامت، تجلیل از گروه‌های مردمی که جلوه‌هایی از ایثار اجتماعی را نمایان کردند، ضروری است.

وی ادامه داد: خاطره گویی ویژه شهدا و ایثارگران یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است بر این اساس تا قبل از وضعیت قرمز کرونا در بوشهر، در مساجد خاطره گویی انجام می شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خواستار حمایت مسئولان استانی، شورا و شهرداری بوشهر برای ایجاد قطعه ایثارگران در آرامستان بوشهر شد و گفت: در کنار آرامستان بوشهر و محل قطعه خانواده شهدا، یک واحد گلخانه وجود دارد که می‌توان از این واحد به عنوان قطعه ایثارگران استان استفاده کرد و پیشنهاد می‌شود شورا و شهرداری بوشهر با این درخواست موافقت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر