جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۲۷۴۹
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با پایان عملیات مبارزه با ملخ‌های صحرایی، ۴۲ هزار هکتار از اراضی استان علیه آفت ملخ صحرایی سم‌پاشی شد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صدا و سیما، خسرو عمرانی افزود: با توجه به تجربه ورود ملخ‌ها در سال‌های گذشته و شناسایی دقیق کانون‌ها، امسال عملیات مبارزه در مدت زمان کوتاه‌تری انجام شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ملخ‌ها در ۹ شهرستان استان ورود پیدا کرده بودند، ولی عمده عملیات مبارزه در شهرستان‌های دشتی، دیر، دشتستان و تنگستان بود.

خسرو عمرانی افزود: عملیات مبارزه با ملخ‌های صحرایی بیستم خرداد به پایان رسید و در حال حاضر با توجه به گرمای هوا و سم پاشی‌های مناسب خبری از ملخ‌ها در استان نیست.

وی گفت: مبارزه با ملخ‌ها امسال سخت‌تر بود، چون ملخ‌ها در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر ورود پیدا کرده بودند.

امسال ملخ‌ها خسارتی نداشتند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی داشتن تجربه و امکانات لازم را برای بروز حداقل خسارت‌ها به عرصه‌های منابع طبیعی موثر دانست و گفت: در سال‌های زراعی گذشته حدود ۷۰۰ هکتاراراضی زراعی و باغی ۵ تا ۱۰ درصد آسیب دیدند، ولی امسال هیچ گونه خسارتی در حوزه زراعت و باغبانی نداشتیم.

عمرانی تاکید کرد: کوتاه کردن زمان مبارزه و کیفیت عملیات موجب شد استان بوشهر در زمینه مدیریت و کنترل آفت، در میان استان‌های درگیر، استان موفق کشور باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر