شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
آخرین اخبار کرونا؛
فکرشهر: دکتر سعید کشمیری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۶ بیمار در بخش های کرونایی بیمارستان های استان بستری شده اند...
کد خبر: ۷۲۷۷۶
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۶

فکرشهر: سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۶۱۳ ابتلای جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه ۱۶۰ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایسنا، دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۶ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۶۸ مورد بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۴۳ هزار و ۵۱ نفر رسید.

لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، خوشبختانه تا کنون ۲۰۴ هزار و ۸۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی همچنین گفت:  ۳۲۰۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، تا کنون یک میلیون و ۸۲۰ هزار و سه آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری همچنین با تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله‌گذاری اجتماعی و بویژه استفاده از ماسک، گفت: استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند. البته آمار فوت و بستری در خوزستان کاهش نسبتا چشمگیری داشته است.

وی گفت: استان‌های گلستان، البرز، کرمان، یزد، همدان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی زنان را محور تاب‌آوری خانواده خواند و افزود: بر همین اساس در شرایط شیوع کووید ۱۹ لازم است زنان ضمن تقویت روحیه اعضای خانواده، آنها را به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ملزم کنند.

به گزارش فکرشهر، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۳۴۴ بیمار در بخش های کرونایی بیمارستان های استان بوشهر بستری هستند.

دکتر سعید کشمیری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۶ بیمار در بخش های کرونایی بیمارستان های استان بستری شده اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶۱ مورد مثبت قطعی در بیمارستان های استان بستری هستند گفت: خوشبخانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ مورد از بستری های بخش های کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده اند که از این تعداد  ۲۱ مورد مثبت قطعی بوده اند.

 دکتر کشمیری با بیان اینکه ۵۱ نفر از بیماران در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند تصریح کرد: در حال حاضر ۳۱ مورد از موارد بستری در این بخش‌ها با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از جان باختن ۸ مورد دیگر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه آمار موارد جان باخته بر اثر کرونا در استان بوشهر به عدد ۱۱۹ رسید.

دکتر کشمیری تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تا کنون ۴۳۶۶ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که از این تعداد ۴۰۲۲ نفر ترخیص شدند.

وی ادامه داد: در این مدت مجموع افرادی که با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی استان بوشهر مراجعه کرده اند چهارده هزار و ۹۰۴ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: برای کنترل کرونا همه باید خود را ملزم به استفاده از ماسک کرده، دست‌ها را به هیچ‌وجه به صورت خود نزنند، فاصله ۲ متری را در هر شرایطی از افراد دیگر به ویژه هنگام صحبت کردن حفظ کرده، در تجمعات شرکت نکرده و در یک‌کلام کرونا را جدی بگیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر