سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 17 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 637 بیمار جدید مبتلا به کووید19در کشور شناسایی شد که یک هزار و 455 مورد بستری شدند...
کد خبر: ۷۲۸۳۰
سه‌شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۹

فکرشهر: دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت: از دیروز تا امروز 17 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 637 بیمار جدید مبتلا به کووید19در کشور شناسایی شد که یک هزار و 455 مورد بستری شدند.

به گزارش فکرشهر و به نقل ز انتخاب، لاری گفت: مجموع بیماران کووید19در کشور به ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۲۰۷ هزار نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.  ۳۲۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۷۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

به گزارش فکرشهر، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر 345 بیمار در بخش های کرونایی بیمارستان های استان بوشهر بستری هستند.

دکتر سعید کشمیری افزود: در 24 ساعت گذشته 67 بیمار در بخش های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 182 مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: خوشبخانه در 24 ساعت گذشته 55 مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده اند که از این تعداد 29 مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

 دکتر کشمیری با بیان اینکه 51 نفر از بیماران در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند تصریح کرد: در حال حاضر 28 مورد از موارد بستری در این بخش‌ها با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از جان باختن 8 مورد دیگر در 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه آمار موارد جان باخته بر اثر کرونا در استان بوشهر به عدد 127 رسید.

دکتر کشمیری تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تا کنون 4433 نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که از این تعداد 4088 نفر ترخیص شدند.

وی ادامه داد: در این مدت مجموع افرادی که با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی استان بوشهر مراجعه کرده اند پانزده هزار و 131 نفر بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: هر دورهمی در شرایط قرمز مساوی است با از دست دادن عزیزانمان، پس همه آحاد جامعه نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حضور نیافتن در تجمع‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک توجه داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر