پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۰۴۴
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: امسال حدود سه میلیارد بچه میگو در مراکز تکثیر تولید و در مزارع پرورشی ذخیره‌سازی خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود ۲۹ هزار تن میگوی پرورشی در این مزارع تولید شود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صداوسیما، علی بازدار بیان کرد: استان بوشهر ظرفیت‌های خوبی برای آبزی پروری دارد و ۶۰ درصد کل میگوی پرورشی کشور در این استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به نقش صنعت آبزی‌پروری در رونق تولید و اشتغال افزود: بیش از ۸۰ درصد میگوی پرورشی تولیدی استان بوشهر به خارج از کشور صادر می‌شود که باعث ارز‌آوری برای کشور می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از برنامه‌ریزی برای افزایش تولید میگوی پرورشی در استان خبر داد و گفت: تا کنون یک میلیارد قطعه بچه میگو در دو هزار و ۷۵۰ استخر ساحلی ذخیره‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر‌های پرورشی تا ۱۵ مرداد ماه ادامه دارد اضافه کرد: امسال شش هزار ۱۴۰ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر برای پرورش میگو  اختصاص یافته است.

بازدار با اشاره به فعالیت ۳۴۴ مزرعه پرورش میگو در استان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۹ هزار تن میگوی پرورشی از این مزارع برداشت شود که ۸ هزار تن بیش از پارسال است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر