جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۰۶۷
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

فکرشهر: مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: ۳۲ مرکز مثبت زندگی برای تجمیع خدمات رسانی مراکز غیردولتی وابسته به این سازمان به جامعه هدف در این استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، علیرضا حاجیونی در نشست با موسسان این مراکز در دشتستان افزود: راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی یکی از بزرگترین پروژه‌ها در ساختار بهزیستی به لحاظ نحوه ارائه خدمات و تغییراتی که در آن صورت می‌گیرد، است.

وی اضافه کرد: هر طرح بزرگی در ابتدای اجرای آن چالش‌های زیادی دارد که باید همه افرادی که به نوعی با آن مرتبط هستند، اطلاعات و آمادگی خود افزایش دهند.

حاجیونی ادامه داد: در گذشته پرونده هایی از مددجویان بهزیستی به مراکز خصوصی از جمله موسسه‌ها و کلنیک‌های مددکاری سپرده می‌شد که در این زمینه در استان بوشهر ۱۰۰مرکز و واحد غیردولتی مرتبط با حوزه‌های پیشگیری، توانبخشی و اجتماعی وجود داشت.

وی بیان کرد: با اجرای طرح راه‌اندازی مراکز جامع خدمات بهزیستی با عنوان مثبت زندگی برای تجمیع خدمات رسانی در این حوزه‌ها به مددجویان، امکان دسترسی جامعه هدف بهزیستی به خدمات بیشتر و تخصصی تر و تمرکز آن را فراهم می‌آورد.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر اضافه کرد: با این طرح روال سابق که هر مرکز غیردولتی در یکی از حوزه‌های بهزیستی خدمات رسانی می‌کرد تغییر و باید در همه حوزه‌ها با بکارگیری مددکار متخصص و با تجربه به جامعه هدف بهزیستی خدمات رسانی شود.

حاجیونی بیان کرد: راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی بنا به اهداف از پیش تعیین شده آن بر اساس تراکم جمعیت مددجو و نیاز هر منطقه در محلات شهرها و مراکز بخش‌های استان انجام می‌شود محل استقرار متقاضی یا موسسه خیریه قبلی در آن دخیل نیست.

وی افزود: در این مراکز برای خدمت رسانی بیشتر به گروه هدف بر خلاف گذشته از حالت منفعل که مددجو برای کسب خدمتی به موسسه‌ها مراجعه می‌کرد خارج شده و مددکار فعالانه  برای برطرف کردن نیازمندی‌های مددجو تلاش می‌کند.

حاجیونی با بیان اینکه بیشتر این مراکز در دشتستان به لحاظ وسعت و جمعیت شهرستان استقرار می‌یابد افزود: مراکز مثبت زندگی استانداردهای ویژه خود را دارد از جمله باید مناسب سازی و فضای دسترسی به خدمات و فعالیت کارشناس ویژه به ازای هر ۱۵۰ پرونده با مدرک مرتبط مد نظر گرفته شود.

وی گفت: برای این طرح ۱۵۸متقاضی در استان بوشهر ثبت نام کردند که ۱۰۲مورد واجد شرایط شدند و پس از همه بررسی‌ها و مراحل مصاحبه اختصاصی ۳۲ نفر واجد شرایط نهایی معرفی شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر