جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۱۸۸
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: پرورش میگو از ظرفیت‌های مهم این استان در زمینه رونق تولید و اشتغال است و از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این زمینه حمایت می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما، عبدالکریم گراوند امروز در بررسی روند ساخت مراکز پرورش میگو در شهرستان گناوه بیان کرد: امروز از سه مرکز پرورش میگو بازدید کردیم که یکی از مراکز زیرساخت‌هایش انجام گرفته، اما بنا به مشکلاتی کار متوقف شده که امیدواریم زودتر مشکلات حل شود و به متقاضیان واگذار شود.

وی  با اشاره به طرح مرکز پرورش میگوی "بامداد شیف" گفت: این مرکز پرورشی به وسعت ۸۷۰ هکتار با همت بخش خصوصی در حال ساخت است که کانال‌های آبرسانی آن اجرا شده است.

استاندار بوشهر یادآور شد: دولت کمکی در اجرای این مرکز پرورش میگو نداشته و این نشان می‌دهد که اگر از مردم دعوت شود می‌توان از ظرفیت‌ها بهتر بهره جست.

وی همچنین با اشاره به اینکه ساخت مرکز پرورش میگوی رودشور نیز در اواخر سال ۹۷ در سفر رئیس جمهور آغاز شد، عنوان کرد: این مرکز به وسعت سه هزار و ۶۰۰ هکتار پس از مرکز شیف که چهار هزار هکتار است، یکی از بزرگ‌ترین مراکز پرورش میگوی استان به شمار می‌رود.

گراوند ادامه داد: ۷۵ درصد کانال‌های این مرکز پرورش میگو اجرا شده و برق آن هم در حال کار است که امیدواریم تا اوایل آبان خط موقت و شبکه داخلی آن انجام گیرد و سال آینده این مرکز زیر کشت رود.

وی بیان کرد: این مرکز پرورش میگو از نمونه‌های جهش تولید در استان بوشهر است که راه‌اندازی آن می‌تواند باعث افزایش تولید، ایجاد شغل و استفاده بهتر از دریا شود.

استاندار بوشهر گفت: مسئولان اداره‌ها کمک کنند که مانعی پیش روی این طرح قرار نگیرد تا بر اساس برنامه زمان‌بندی وارد چرخه تولید و فعالیت شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر