شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۳۲۹
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴

فکرشهر: عضو قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه استان و امام جمعه موقت بوشهر از ذبح بیش از ۲۰۰ رأس گوسفند قربانی در مصلاهای جمعه استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام یوسف جمالی در گفت‌وگو با مهر گفت: در راستای کمک به نیازمندان و محرومان بیش از ۲۰۰ رأس گوسفند قربانی با مشارکت خیرین در مصلاهای شهرستان‌های بوشهر ذبح شد و گوشت آن در میان خانوارهای متضرر ایام کرونایی توزیع شد.

وی اضافه کرد: ذبح گسترده و قربانی گوسفند در استان بوشهر پیرو فرمان مقام معظم رهبری در دیدار تصویری با نمایندگان مجلس در تکرار مواسات و همدلی مؤمنانه و نیز تأکیدات آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و به نیت سلامتی امام زمان (عج) و مردم عزیز ایران اسلامی و همچنین رفع بیماری ویروس کرونا و دفع بلیات و آفات در قالب دومین رزمایش ستاد قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه در سطح استان بوشهر انجام شد.

جمالی با اشاره به اینکه پاداش اطعام به مؤمن و حمایت مادی، معنوی و عاطفی از نیازمندان موجبات مغفرت پروردگار است، افزود: اطعام دادن و شاد کردن مؤمن از موارد مهم نیکی و مساوات و مواسات به دیگران است و مصادیق فراوانی دارد که در آیات قرآنی و احادیث آل الله بر آن بسیار تاکید شده است و حمایت‌های خیرخواهانه یاد شده می‌تواند از مصادیق آن به شمار آید.

توزیع ۱۲۵ هزار بسته معیشتی

وی عنوان کرد: برنامه ذبح بیش از ۲۰۰ رأس قربانی گوسفند یک حرکت مردمی با همیاری خیرین و با هماهنگی ستاد قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه استان بوشهر در ۲۵ مصلای شیعی شهرستان‌ها انجام شد و گوشت‌های قربانی شده در میان خانوارهای کمیته امداد و بهزیستی و سایر نیازمندان و آسیب دیدگان که در ایام کرونایی متضرر شده‌اند توزیع می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: در مصلای هر شهر متوسط بین ۵ تا ۱۰ قربانی توسط خیرین مردمی و با حضور مسئولان محلی و با نظارت کارشناسان بهداشت و دامپزشکی تا کنون انجام شده است.

حجت اسلام جمالی با تاکید بر اینکه مؤمنان در ارائه نیکی به یکدیگر می‌بایست بر سه محور حمایت مادی، حمایت معنوی و حمایت عاطفی صورت پذیرد، یادآور شد: در مرحله نخست رزمایش قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه استان بوشهر تعداد ۱۲۰ هزار بسته معیشتی نقدی و مواد غذایی با همکاری سپاه امام صادق (ع)، سازمان اوقاف و امورخیریه و دیگر نهادهای فرهنگی و اجتماعی امدادرسان و با مشارکت مجموعه‌های خیریه مردمی در ببن مردم آسیب پذیر و نیازمندان آبرومند در ایام کرونایی توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین نیز تعداد پنج هزار بسته معیشتی توسط خادم‌یاران بارگاه رضوی در سطح روستاها و نقاط کم برخوردار شهری توزیع کردند.

اجرای رزمایش سوم همدلی مؤمنانه در دهه ولایت

امام جمعه موقت بوشهر از اجرای سومین مرحله رزمایش قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه استان بوشهر به مناسبت دهه ولایت خبر داد و اظهار کرد: سومین مرحله رزمایش قرارگاه مواسات و همدلی مؤمنانه از دهم ذالحجه به مناسبت دهه ولایت آغاز می‌شود و تا روز عید غدیر خم این مواسات و همدلی مؤمنانه به منظور توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان شهری و روستایی ادامه خواهد داشت و سپاه امام صادق (ع) بیشترین مشارکت در این امر را دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر