جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۵۴۱
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

فکرشهر: رئیس اداره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۱۴۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش دولتی و غیردولتی در این استان فعال هستند.

به گزارش فکرشهر، حسین رمضانی به رسانه‌ها اعلام کرد: از این تعداد هنرستان فعال در استان بوشهر ۳۸ هنرستان در شاخه فنی و حرفه‌ای و ۱۱۲ هنرستان کاردانش در بخش دولتی و غیر دولتی فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: رویکرد برنامه ششم توسعه و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به عنوان مهمترین مراکز تربیت نیروی انسانی ماهر است برهمین اساس با توجه به استقرار صنایع نفت و گاز و وجود نعمت دریا، تربیت نیروی کار ماهر متناسب با مشاغل بومی از اولویت‌های برنامه‌ریزی این اداره به شمار می‌رود.

رمضانی یادآور شد: آشنا  کردن خانواده‌ها و دانش آموزان با رشته‌های فعال در هنرستان‌ها برای انتخاب رشته مهم و ضروری است.

رمضانی اظهار کرد: صنعت، خدمات، هنر و کشاورزی چهار حوزه اصلی فعالیت هنرستان‌های استان هستند و دانش آموزان با توجه به علاقه و بر اساس فرم هدایت تحصیلی می‌توانند در یکی از رشته‌های هنرستان‌های شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش ادامه تحصیل دهند.

وی با بیان اینکه هنرستان‌های دخترانه ریحانه و پسرانه آزادگان بندر بوشهر و هنرستان پسرانه ثامن الائمه دشتستان نمونه دولتی و هنرجو یان را از طریق آزمون جذب می‌کنند، گفت: در هنرستان ریحانه رشته‌های گرافیک، حسابداری بازرگانی و نقشه‌کشی معماری و در هنرستان آزادگان و ثامن الائمه رشته‌های الکتروتکنیک، الکترونیک، تاسیسات مکانیکی و ساختمان، صنایع شیمیایی و شبکه و نرم‌افزار تدریس می‌شود.

رمضانی ادامه داد: هنرستان‌های دخترانه فاطمیه بندر بوشهر زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و هنرستان‌های پسرانه دشتستان و بهیاری وابسته به دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر هستند.

رئیس اداره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پذیرش هنرجو در هنرستان‌های بهیاری هر دو سال یک‌ بار و از طریق آزمون و مصاحبه انجام می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر