سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرعامل آب و فاضلاب استان:
کد خبر: ۷۳۷۶۲
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در چند روز گذشته مصرف آب در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر از ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به همین روز‌های پارسال افزایش داشته است.

به‌گزارش فکرشهر و به نقل از صداوسیما، عبدالحمید حمزه ‌پور گفت: با اقداماتی که شده به اندازه کافی آب تأمین شده، اما این به آن معنی نیست که مردم هر میزان که بخواهند آب مصرف کنند.
 
او ادامه داد: مخازن ذخیره‌سازی و خطوط انتقال آب ظرفیت مشخصی دارند و با توجه به میزان مصرف، اکنون به اوج مصرف آب در استان بوشهر رسیده‌ایم.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: هم‌اکنون روزانه ۳۵۰ هزار متر مکعب آب در استان مصرف می‌شود که رقم بی‌سابقه‌ای است و بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد بیشتر از همین روز‌ها در پارسال را نشان می‌دهد.
 
حمزه ‌پور دلیل این افزایش مصرف را همه‌گیری کرونا و نیاز به رعایت بهداشت و شست‌وشو، و افزایش دمای هوا دانست و اضافه کرد: شست‌وشو و افزایش مصرف آب از اسفند پارسال شروع شده و این روز‌ها نیز افزایش دمای هوا هم مصرف را بالا برده و هم آب ذخیره‌شده در مخازن را بخار و دستگاه‌های برقی را از مدار خارج می‌کند.
 
او تأکید کرد که تنها راه، همراهی مردم در صرفه‌جویی و رعایت شیوه‌های درست مصرف است تا هم آب به دست دیگران برسد و هم خود از مایع حیات محروم نشوند؛ اگر این صرفه‌جویی انجام شود ما هم مجبور به جیره‌بندی نمی‌شویم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر