پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
پس از سنجش 41 درصد از نوآموزان بوشهر؛
فکرشهر: نصراله نوروزی درخصوص آخرین وضعیت اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان با بیان اینکه نوبت گیری حدود 76 درصد واجدین شرایط سنجش، با مراجعه والدین به مدرسه و توسط مدیر مدرسه در سامانه سنجش انجام شده است اظهار داشت: تاکنون عملیات نوبت گیری بیش از 14 هزار و 385 نوآموز بدو ورود به دبستان صورت پذیرفته است...
کد خبر: ۷۳۹۲۵
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

فکرشهر: نصراله نوروزی درخصوص آخرین وضعیت اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان با بیان اینکه نوبت گیری حدود 76 درصد واجدین شرایط سنجش، با مراجعه والدین به مدرسه و توسط مدیر مدرسه در سامانه سنجش انجام شده است اظهار داشت: تاکنون عملیات نوبت گیری بیش از 14 هزار و 385 نوآموز بدو ورود به دبستان صورت پذیرفته است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی، وی از سنجش 41 درصدی نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان خبر داد و افزود: در طی 15 روز فعالیت کاری پایگاه های سنجش استان، 7 هزار و 761 نوآموز بدو ورود به دبستان با رعایت شرایط و دستورالعملهای بهداشتی و مقررات فاصله‌گذاری مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر به نتایج اولیه سنجش اشاره کرد و گفت:  تاکنون 470 نفر مشکوک به مشکل در زمینه آمادگی تحصیلی، 117 نفر مشکوک به مشکل شنوایی و  361 نفر مشکوک به مشکل بینایی شناسایی شده اند.

نوروزی با بیان دقت عمل آزماینده های پایگاه‌های سنجش در زمینه غربالگری اولیه نوآموزان، هدف از ارجاع نوآموزان مشکوک به مشکل به مرحله تخصصی را بررسی و ارزیابی دقیق تر این نوآموزان در زمینه مربوطه اعلام کرد و یادآور شد: نتایج ارزیابی های صورت گرفته، چه در مرحله غربالگری اولیه و چه در مرحله تخصصی، بلافاصله پس از انجام، از طریق سامانه سنجش در دسترس مدیران مدارس قرار می گیرد.

وی همچنین به ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی نیز اشاره کرد و گفت: سنجش متقاضیان جهش تحصیلی تا 22 مردادماه ادامه خواهد یافت.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر ادامه داد: تاکنون 144 دانش آموز متقاضی جهش تحصیلی از طریق سامانه سنجش نوبت گیری شده اند که نتایج آزمون جهش این گروه از دانش آموزان نیز بعد از انجام ارزیابی، از طریق سامانه سنجش توسط مدیر مدرسه مربوطه قابل دریافت می باشد.

نوروزی با بیان اینکه نمره هوش دانش آموزان متقاضی جهش، اولین و مهمترین فاکتور در زمینه جهش آنان است تصریح کرد: توجه به توانایی هوشی دانش آموزان در امر جهش آنان بسیار مهم است و در صورت عدم توجه به این عامل، فشار مضاعفی به دانش آموز وارد شده و مشکلات روانشناختی و تحصیلی عدیده ای را در آینده برای آنان به همراه خواهد داشت.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر افزود: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان استان تا قبل از 15 شهریور با موفقیت به پایان خواهد رسید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر