پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۳۹۵۴
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار هکتار از مراتع و جنگل‌های منابع طبیعی استان بوشهر دچار حریق شده و خسارت‌هایی به منابع طبیعی وارد کرده است.

به گزارش فکرشهر، غلامرضا منتظری در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در دشتستان، به اشاره به وقوع آتش‌سوزی در منطقه کوهستانی و مرتعی برچک‌طلحه دشتستان  اظهار داشت: در پی وقوع این حریق نیروهای محلی، عشایری، یگان حفاظت منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست و کوهنوردان، به کمک نیروهای امدادی در کوه‌های طلحه شتافتند.

وی با بیان اینکه "پس از تلاش 36 ساعته این آتش صبح امروز مهار شده است" گفت: این حریق از ساعت 20:30 دقیقه شامگاه دوشنبه به وقوع پیوست که ساعت 9:30 دقیقه صبح امروز با تلاش شبانه‌روزی نیروهای امدادی، محلی، عشایری، بسیج و کوهنوردان پس از 36 ساعت خاموش شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر نقش مهم و تاثیرگذار اعزام بالگرد هلال احمر در مهار این حریق را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با اعزام بالگرد و انتقال 200 نیروی امدادی به همراه تجهیزات در اطفاء حریق تسریع داد که خدمات گروه پروازی مورد تقدیر است.

منتظری با بیان اینکه امسال تاکنون بیش از 55 مورد حریق در مناطق مرتعی و کوهستانی استان بوشهر رخ داده است افزود: در این آتش‌سوزی‌ها بیش از 3 هزار هکتار از مراتع و جنگل‌های منابع طبیعی دچار حریق و خساراتی به پوشش جنگلی و مرتعی وارد شد.

وی علت آتش‌سوزی در  مراتع کوهستانی "طلحه" دشتستان را صاعقه دانست و تاکید کرد: از 55 مورد آتش سوزی در مناطق مرتعی و جنگلی منابع طبیعی، بیشتر آنان عامل انسانی است که در این راستا لازم است همه مردم به ویژه جوامع محلی  در جلوگیری از بروز حریق تلاش کنند چراکه کوچکترین سهل‌انگاری در اراضی مرتعی و جنگلی با توجه به خشک‌بودن پوشش گیاهی می‌تواند بحران ساز شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با بیان اینکه از  یک میلیون و 700 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی و ملی استان بوشهر یک میلیون و 243 هزار هکتار آن مراتع است خاطرنشان کرد: یک ‌میلیون و 170 هزار واحد دامی در این مراتع با تولید 88 هزار تن علوفه  تعلیف می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر