پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۷۳۹۹۰
پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹

فکرشهر: فرهاد مجیدی در حالی دهمین بازی در لیگ برتر را پشت سر گذاشت که فقط یک امتیاز از سرمربی ایتالیایی پیشین استقلال کم‌تر کسب کرده است. اما چرا مجیدی آماج انتقادات قرار گرفته است؟

به گزارش فکرشهر از ایسنا، فرهاد مجیدی دهمین بازی خود در لیگ برتر را با استقلال پشت سر گذاشت و حالا یک سوم از نتایج استقلال در دوران مربیگری او بعد از استعفای آندره آ استراماچونی رقم خورده است. در این مدت زمان انتقاداتی به عملکرد مجیدی از حیث مسائل فنی و اخلاقی وجود داشته که بررسی این مسائل در این مقال نمی‌گنجد و نیازمند بررسی توسط کارشناسان فوتبالی است.

با این حال مجیدی در دوران مربیگری استقلال با مشکلات بسیاری در زمینه مصدومیت بازیکنانش مواجه شد به طوری که در مقطعی این تیم نیمی از بازیکنان مهم و تاثیرگذار خود را در اختیار نداشت و طبیعتا روند نتیجه گیری در چنین شرایط به صورت عادی نخواهد بود و نتایج دست خوش تغییراتی می‌شود.

هر چند برخی برای انتقاد از فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال ادله مختلفی دارند که با اظهارات خودشان هم هم‌خوانی ندارد چرا که در عین این که معتقدند موفقیت مجیدی به خاطر تاثیر استراماچونی روی این تیم است، نتایج ضعیف استقلال را به خود این مربی ربط می‌دهند و به طور کلی به نظر می‌رسد مجیدی تا پایان فصل باید به این انتقادات بعضا غیرمنصفانه عادت کند.

پیش از فرا رسیدن سه بازی سرنوشت‌ساز استقلال در ادامه فصل جاری در لیگ برتر و جام حذفی که فرهاد مجیدی هم قول موفقیت در آن‌ها را داده، نگاهی خواهیم داشت به نتایج این مربی در بازی‌های لیگ برتر و آن را با عملکرد استراماچونی در ۱۰ بازی نخستش با استقلال مقایسه می‌کنیم.

* عملکرد استراماچونی در ۱۰ بازی نخست

ماشین سازی یک - استقلال صفر (باخت)

استقلال یک – فولاد یک (مساوی)

نفت مسجدسلیمان یک – استقلال یک (مساوی)

استقلال صفر – پرسپولیس یک (باخت)

ذوب آهن ۲ – استقلال ۲ (مساوی)

استقلال ۲ – گل گهر یک (برد)

سایپا صفر – استقلال ۴ (برد)

استقلال ۲ – پارس جنوبی صفر (برد)

تراکتور ۲ - استقلال ۴ (برد)

استقلال ۵ – صنعت نفت صفر (برد)

جمع امتیاز: ۱۸ امتیاز

* عملکرد مجیدی در ۱۰ بازی نخست

استقلال ۲ – نفت مسجد سلیمان یک (برد)

پرسپولیس ۲ – استقلال ۲ (مساوی)

استقلال ۲ – ذوب آهن یک (برد)

گل گهر یک – استقلال صفر (مساوی)

فولاد ۲ – استقلال یک (باخت)

استقلال یک – سایپا یک (مساوی)

استقلال صفر – تراکتور صفر (مساوی)

صنعت نفت صفر - استقلال ۲ (برد)

استقلال یک – نساجی یک (مساوی)

پارس جنوبی صفر - استقلال ۲ (برد)

جمع امتیاز: ۱۷ امتیاز

به گزارش ایسنا، با در نظر گرفتن این که استراماچونی تیمی را در اختیار داشته که از ابتدای فصل با اندیشه‌های تاکتیکی خودش بسته و با برگزاری بیش  از دو ماه آماده‌سازی وارد رقابت‌ها شده، اختلاف یک امتیازی مجیدی در ۱۰ بازی نخستش با توجه به مشکلات مربوط به شیوع کرونا، مصدومیت بازیکنان و ابتلای برخی از آن‌ها به این بیماری، بسیار معقول است.

اگر فوتبال را دنبال کنید، مربیانی که از اواسط فصل جانشین مربی دیگری می‌شوند، همواره روی این که تیم بد بسته شده یا از نظر بدنی در وضعیت مناسبی قرار ندارد، مانور می‌دهند اما حداقل مجیدی روی این مورد انتقادی نداشته تا در بحث نتیجه گیری توجیه بیاورد؛ کما این که او از همکارش یعنی استراماچونی نتایج بدتری کسب نکرده و در وضعیت یکسانی قرار دارد.

به نظر می‌رسد آن دسته از هواداران استقلال که هم‌چنان در سودای استراماچونی هستند، باید بیش‌تر پشتیبان مجیدی و تیمش باشند و به جای فکر کردن به گذشته، آینده را دریابند تا فصل جاری را با کسب سهمیه آسیا و چه بسا قهرمانی در جام حذفی و حتی صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به اتمام برسانند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر