جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۵۹۶
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: خلیج فارس تا اواسط هفته جاری به علت وزش باد شدید متلاطم است و با این شرایط دریانورد حتی الامکان باید از ترددهای غیرضرور اجتناب کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، فرج الله شکوهی پور روز شنبه در این ارتباط افزود: پیش بینی می‌شود از امروز (شنبه) تا سه‌شنبه، در برخی ساعت‏‎های روز به سبب وزش باد به نسبت شدید و گاهی شدید، خلیج فارس و سواحل استان به تناوب مواج باشد.

وی بیان کرد: بر این اساس امروز در سواحل شمالی و مرکزی (بندر دیلم تا مُطاف) در ساعت‎هایی از عصر و شب ارتفاع موج به ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر  و فردا به ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر می‌رسد.

شکوهی پور ادامه داد: ارتفاع موج دوشنبه در سواحل مرکزی و جنوبی (لاور ساحلی تا عسلویه) در بعد از ظهر تا اواخر شب ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود و سه شنبه در سواحل شمالی، مرکزی و جنوبی استان به  ۹۰ تا ۱۵۰ و گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید.

وی اظهارکرد: آینده آسمان استان بوشهر تا پیش از ظهر فردا صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در برخی ساعت‏ها همراه با وزش باد خواهد بود.

شکوهی پور گفت: در این مدت جهت وزش باد  در قسمت‌های شمالی و مرکزی استان بیشتر شمال غربی تا غربی و در نواحی جنوبی بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۲ و در برخی ساعت‌ها تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و فردا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

مساعدی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۴۲، جزر اول ساعت ۱۴:۰۰، مد دوم ساعت ۱۹:۴۶ و جزر دوم ساعت ۲۲:۲۷ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر