پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر‎ گفت: با اضافه شدن ۶۶ بیمار بستری در حال حاضر ‏‏۳۳۵ بیمار در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این تعداد، ابتلای ۱۹۰ مورد به کرونا قطعی است‎.‎..
کد خبر: ۷۴۶۲۸
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۱

فکرشهر: دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر‎ گفت: با اضافه شدن ۶۶ بیمار بستری در حال حاضر ‏‏۳۳۵ بیمار در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این تعداد، ابتلای ۱۹۰ مورد به کرونا قطعی است‎.‎

به گزارش «فکرشهر»، وی با ابراز نگرانی از افزایش موارد بستری در بیمارستان‌ها افزود: در حال حاضر ۴۸ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه تحت ‏مراقبت قرار دارند که تنفس ۱۵ نفر از این تعداد به کمک دستگاه انجام می‌شود.‏

دکتر کشمیری ادامه داد: با فوت ۵ نفر دیگر، متأسفانه تاکنون ۴۱۱ هم استانی جان خود را براثر ابتلا به این ویروس ‏ازدست‌داده‌اند.‏

وی جزئیات موارد فوتی اعلام‌شده در تاریخ ۲۶ مردادماه را چنین تشریح کرد: متأسفانه سه آقای ۶۳، ۶۴ و ۸۰ ساله و دو بانوی ‏‏۴۵ و ۵۷ ساله هم استانی‌های  ما بودند که براثر ابتلا به کرونا دیگر در میان ما نیستند.‏

دکتر کشمیری تصریح کرد: کرونا ازآنچه که فکر می‌کنیم به ما نزدیک‌تر است و بسیاری از افرادی که روزهای گذشته به این ‏ویروس مبتلا شده‌اند هرگز باور نمی‌کردند که این ویروس آن‌ها را نیز آلوده کند.‏

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: تنها با قطع زنجیره انتقال می‌توانیم کرونا را کنترل کنیم و این زنجیره ‏انتقال با رعایت بهداشت، ماسک زدن، حفظ فاصله اجتماعی و قرنطینه موارد مثبت قطع می‌شود.‏

اینفوگرافیک مبتلایان و فوتی های کرونای استان بوشهر به تفکیک شهرستان ها

کاهش مرگ و میر روزانه کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت جدیدترین موارد ابتلا و فوتی ناشی از کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد و گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته ۱۴۷ بیمار جان خود را از دست دادند.

 دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۹ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۴۳ هزار و ۲۰۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۶۳۹ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون ۲۹۷ هزار و ۴۸۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی افزود: ۳۸۸۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تا کنون دو میلیون و ۸۶۱ هزار و ۸۲۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری گفت: همچنین استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی در توضیح وضعیت بیماری در استان یزد گفت: استان یزد در اسفندماه سال گذشته شاهد خیز شدید و قابل توجه در موارد ابتلا و بستری این بیماری در اغلب شهرستان ها بود که با همکاری مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان و حمایتهای ستاد استانی، از اوایل فروردین تا اواسط خرداد ماه شاهد سیر نزولی موارد ابتلا و بستری در اغلب شهرستان ها بودیم. اما علیرغم توصیه های اکید بهداشتی، از خردادماه نمودار ابتلا و بستری در این استان روند صعودی گرفته و با وجود آنکه طی دو هفته تا حدی از شیب صعودی آن کاسته شده، اما همچنان وضعیت بیماری در اغلب شهرستانهای این استان شکننده و حساس است؛ به طوری که در هفته گذشته دو شهرستان دیگر به شهرستان های در وضعیت قرمز این استان اضافه شده است و اکنون هشت شهرستان از جمله ابرکوه، بافق، خاتم، مهریز، میبد و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و دو شهرستان از جمله شهرستان اردکان در وضعیت زرد بیماری قرار دارند.

وی میزان استفاده از ماسک توسط مردم در اماکن عمومی را ۷۰ درصد و وسایل حمل و نقل عمومی را ۷۵ درصد و همچنین استفاده از ماسک توسط متصدیان و شاغلان واحدهای صنفی و صنعتی را ۸۰ درصد عنوان کرد و گفت: بیشترین میزان رعایت پروتکل ها در ادارات و سازمانهای دولتی و کمترین میزان در مراکز خدمات بیمه و دفاتر پیشخوان دولت است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هیات های عزاداری یزد به برگزاری مراسم پرشور در ماه محرم معروف هستند. حال با توجه به شرایط حاکم و همه گیری بیماری کووید -۱۹ در سراسر کشور، توصیه و درخواست مان از مسوولان و مردم این استان آن است که کمک کنند تا عزاداری در ایام پیش رو مطابق با ضوابط ستاد کرونا باشد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با همکاری و همراهی مردم کشورمان در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست و شوی مرتب دستها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر