جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۶۳۴
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: یکی از مشکلات جدی شهر اهرم در بحث آب، حفر چاه‌های غیرمجاز در منازل و نخیلات است که دستگاه‌های ذیربط باید از انجام این کار جلوگیری کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالحسن رفیعی پور روز یکشنبه در نشست شورای حفاظت از آب و خاک شهرستان تنگستان افزود: به طور مستمر گزارش می‌رسد که در فلان مکان در شهر در حال حفر چاه هستند و به انحای مختلف این چاه‌ها حفر شده و آب‌فروشی می‌کنند.

وی بیان کرد: در این زمینه دستگاه‌های متولی  منابع آب باید با همکاری جهاد کشاورزی ورود کرده و با متخلفان برخورد کنند. 

رفیعی پور یادآور شد: بازشماری نخیلات نیز باید هرچه سریع‌تر آغاز شود زیرا با توجه به اینکه سد خاییز تا پایان امسال آب‌گیری می‌شود، اگر بازشماری انجام نشود، آب این سد تنها به نخیلات شمارش شده در گذشته اختصاص می‌یابد. 

وی تاکید کرد: در سطح شهرستان و بویژه در شهرهای اهرم و آباد تجاوز به حریم و بستر رودخانه در حال انجام است که باید نسبت به مدیریت آن اقدام شود.

فرماندار تنگستان گفت: روزانه مشاهده می‌شود که برخی شهروندان زباله و نخاله‌های خود را در حریم و یا بستر رودخانه می‌ریزند که با توجه به نزدیکی فصل بارندگی و خطر تخریب ساخت و سازها و طغیان رودخانه ها نیاز است با متخلفان و متجاوزان بستر رودخانه‌ها برخورد شود.

رفیعی پور ادامه داد: یکی از مواردی که می‌شود هم از تجاوز به حریم رودخانه جلوگیری و هم شهروندان را مطلع کند، نصب تابلوست که باید نسبت به این مهم اهتمام جدی ایجاد شود.

وی یادآور شد: زمانی که پسماند اهرم توسط شهرداری در یک نقطه‌ای در مسیر اهرم به برازجان و خارج از شهر مشخص می‌شود، همه شهروندان باید نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های خود را در این مکان بریزند.  

رفیعی پور با اشاره به گلایه شهروندان اهرمی در مورد فضای بد و متعفن کانال‌های آب کشاورزان که در شهر فضای بدی را ایجاد کرده‌است ‌گفت: این وضعیت در شان شهروندان نبوده و همچون سال گذشته جهاد کشاورزی و اداره آب با کمک انجمن صنفی کشاورزان ظرف ۲ هفته آینده  کانال‌های آبیاری نخیلات در سطح شهر که برای استفاده خود کشاورزان است را لایروبی کنند.

رفیعی پور  یکی از موارد کنترل و نظارت بهتر بر چگونگی نحوه  برداشت آب و صرفه جویی در مصرف آب‌های زیرزمینی را استفاده از کنتورهای حجمی و هوشمند دانست و خواستار پیگیری مجدانه این موضوع شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر