پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۶۶۶
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

فکرشهر: اختراع سعید اشکش عضو انجمن علمی دانشجویی برق دانشکده امام خامنه‌ای بوشهر با عنوان ساخت دستگاه آب شیرین کن از حرارت بلا استفاده موتور لنج در جشنواره بین المللی حرکت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شایسته تقدیر اعلام شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا و به نقل از روابط عمومی دانشکده امام خامنه ای بوشهر ،دستگاه ابداعی دانشجوی بوشهری آب شیرین کن رطوبت زنی و رطوبت زدایی نوآورانه و ارتقا یافته است که توانایی نمک زدایی آب دریا را با دمای کمتری نسبت به روش‌های پیشین داراست.

دلیل منحصر به فرد و متمایز بودن این دستگاه نسبت به روش‌های مشابه دیگر وجود یک فن شتاب دهنده جریان هوا بین اپراتور و کندانسور است که سبب افزایش راندمان تولید و کاهش حجم و وزن و در نتیجه کاهش هزینه آن شده است.

نصب و استفاده این دستگاه آب شیرین‌کن در لنج‌های صیادی باعث تولید آب کاملا بهداشتی و با کیفیت برای رفع نیاز مصرفی آن‌هاست.

لنج‌های صیادی و تجاری از مهمترین عوامل امرار معاش در نوار ساحلی خلیج فارس و دریای عمان است که همواره برای تامین آب شرب و شستشوی مورد نیازشان با مشکل مواجه‌اند و مجبور به خرید آب مخزن تعبیه شده در لنج هستند.

در معرفی کاربرد صنعتی این اختراع بیان شده است: این سیستم به دلیل کارکرد در دمای کم و حجم بسیار کم آن قادر است با تامین یک منبع حرارتی مجزا، برای مصرف آشامیدنی، صنعتی و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

سعید اشکش مبدع این دستگاه کاربردی دانشجوی کارشناسی ابزار دقیق و موسس شرکتی دانش بنیان در بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر