پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۶۷۵
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸

فکرشهر: فرماندار تنگستان گفت: حوزه ترافیکی این شهرستان برای ایجاد ایمنی و سلامت شهروندان نیازمند آموزش و فرهنگ سازی است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالحسن رفیعی پور روز دوشنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان تنگستان افزود: کاهش رفتارهای پرخطر بعضی از راننده‌ها و عابران پیاده، نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی است که مدرسه یکی از بهترین مکان‌ها برای تحقق این فرهنگ‌سازی و همچنین استفاده آنها از دوچرخه به جای موتور سیکلت است.

وی اضافه کرد: برخی از دانش آموزان برای استفاده از موتور سیکلت دارای سن قانونی نیستند، اما در مدارس تنگستان مشاهده می‌شود که عمده دانش‌آموزان برای رفت و آمد از موتورسیکلت استفاده می‌کنند.

رفیعی پور ادامه داد: در این راستا نیاز است آموزش و پرورش اهرم و دلوار با کمک راهور در این امر فرهنگ‌سازی لازم برای استفاده از  دوچرخه به جای موتورسیکلت توسط دانش آموزان را  داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین انتظار می‌رود مواردی که قرار هست در شورای ترافیک مصوب شود از قبل کارشناسی میدانی شوند تا در مرحله اجرا مورد اعتراض قرار نگیرند.

رفیعی پور یادآور شد: تنگستان در مقطعی بیشترین تلفات جاده‌ای و فوتی را در حوادث جاده‌ای در مسیری ۵۵ کیلومتری در بخش دلوار داشت به طوری که طی سال ۹۷ تا اوایل سال ۹۸، حدود ۵۴ فوتی در تصادفات این جاده ثبت شده بود.

وی ادامه داد: با تصویب شورای ترافیک شهرستان سرعت‌کاه‌هایی در این مسیر اجرایی شد که تلفات جاده‌ای را بسیار کاهش و  آمار فوتی‌های این مسیر را به صفر نزدیک کرد.

رفیعی پور ادامه داد: با توجه به مشکلات ترافیکی بجا مانده در بخش دلوار، دهیاران روستاهای خورشهاب، بندر رستمی و بندر بوالخیر هر چه سریع‌تر پروژه‌های احداث بلوار را با رعایت اصول ایمنی و نصب علائم هشدار دهنده اجرایی کنند.

وی همچنین با اشاره به سرعت‌کاه‌ها و شیارهای غیراستاندارد ایجاد شده در مسیر اهرم - برازجان هشدار داد: اداره راهداری شیارها و سرعت کاه های مسیر را اصلاح کرده و به هیچ وجه قابل قبول نیست که یک دهیار در یک مسیر ۱۵۰ متری، پنج ورودی از روستا به اتوبان باز کند.

فرماندار تنگستان گفت: باید با بررسی و بازدید میدانی از انجام این‌ گونه موارد در روستاها جلوگیری شود و بر اساس طرح هادی روستاها هر کدام یک ورودی و یک خروجی داشته باشند و سایر مسیرها نیز مسدود شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: در هفته پیش رو موضوع مهم کنکور را در پیش داریم که برای تسهیل در ترافیک نیاز هست همه دستگاه‌های اجرایی همکاری‌های لازم را داشته باشند.

رفیعی پور ادامه داد: از پلیس راهور نیز انتظار است که در این ایام برای کاهش استرس دانش آموزان، از برخورد با دانش آموزان موتور سوار پرهیز کند.

وی در ایام مانده به شروع سال تحصیلی جدید، از شهرداران و دهیاران خواست که هرچه سریع‌تر برای خط کشی عابر پیاده مقابل مدارس اقدام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر