پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۶۹۲
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۹

فکرشهر: رییس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: برگزاری کلاس‌های درس در مناطق سفید به صورت حضوری خواهد بود، در مناطق زرد به صورت ۵۰ درصد حضوری ۵۰ درصد غیر حضوری و در مناطق قرمز به صورت غیر حضوری خواهد بود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، شاپور محمدی زاده در نشست با مدیران و روسای آموزش و پرورش استان بوشهر با موضوع بازگشایی مدارس بیان کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا سال تحصیلی جدید بجای اول مهر از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود که تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.
 
وی افزود: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تجربه گرانبهایی در زمینه آموزش مجازی و شبکه ملی دانش‌آموزی شاد کسب کردیم که از آن برای سال تحصیلی جدید استفاده می‌کنیم.


 
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی عنوان کرد: نگرانی از شیوع ویروس کرونا در کشور ما و تمام دنیا وجود دارد، اما باید تدابیر لازم را در زمینه رعایت نکات بهداشتی و ایمنی دانش‌آموزان مد نظرقراردهیم.
 
وی با تقدیر از معلمان عرصه تعلیم و تربیت برای تدریس ۵ ماهه سال تحصیلی گذشته در شرایط کرونایی گفت: در این مدت فعالیت معلمان در تدریس مجازی بیشتر از آموزش حضوری بوده است پس باید به دنبال تحقق جریان یادگیری در شرایط کرونایی باشیم.
 
محمدی زاده بیان کرد: در سال تحصیلی جدید کلاس‌های درس در مناطق با وضعیت سفید به صورت حضوری برگزار می‌شود، اما در مناطق زرد به صورت ۵۰ درصد حضوری به صورت زوج و فرد و ۵۰ درصد مجازی تشکیل می‌شود.
 
وی ادامه داد: زمانی که تدریس و تشکیل کلاس‌ها به صورت حضوری باشد کلاس‌ها ۷۵ تا ۹۰ دقیقه‌ای است و در صورت تشکیل کلاس‌های مجازی، برای دانش‌آموزان پایه اول ۲۵ دقیقه‌ای، برای پایه دوم تا ششم ۳۰ دقیقه‌ای و برای پایه اول و دوم متوسطه ۳۵ دقیقه‌ای خواهد بود.
 
رییس سازمان نهضت سواد آموزی عنوان کرد: در مناطق با وضعیت قرمز تمام کلاس‌ها غیرحضوری خواهد بود.                             

باسوادی ۹۶ درصدی در کشور
                                                                                                                                                                      
وی در زمینه فعالیت ۴ دهه نهضت سواد آموزی در کشور هم گفت: براساس سرشماری سال ۵۵ افزون بر ۵۲ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال کشور بیسواد بودند یعنی از هر صد نفر تنها ۴۸ نفر باسواد بودند، اما با توجه به فعالیت نهضت در این چهار دهه و براساس آخرین آمار سال ۹۵، میانگین باسوادی درکشوری  ۹۴.۷ دهم درصد بود که با اطمینان می‌توان گفت تا پایان سال ۹۸ میانگین باسوادی در کشور به ۹۶ درصد رسیده است.                                                                                                   
محمدی زاده بیان کرد: نهضت سوادآموزی تنها وظیفه‌اش باسواد کردن بی سوادان نیست بلکه باید افراد کم سواد را نیز آموزش دهد تا به تثبیت، تحکیم و تعمیق برسند یعنی ۵۰ درصد فعالیت آن‌ها باسواد کردن و ۵۰ درصد تحکیم و تثبیت آموزش‌ها در کم سوادان است. 
 
وی عنوان کرد: برنامه آتی ما آموزش بزرگسالان است که برای آموزش‌ها و باسواد کردن تصمیم داریم از ظرفیت معلمان رسمی بهره‌مند شویم و پوشش تحصیلی را به ۱۰۰ درصد رسانده و بیسوادی را ریشه کن کنیم.
 
معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر هم گفت: ما پارسال با مشارکت ۳۰۰ نفر از همکاران در گروه‌های آموزشی شبکه‌ای به نام شتاب را ایجاد کردیم آن در شرایطی که هیچ اسمی از سامانه شاد نبود به گونه‌ای که ۹۵۰ ویدئو آموزشی برای مقطع متوسطه دوم  تولید محتوا کردیم که در کشور سرآمد بود.
 
عبدالرضا بندری افزود: در دو ماه استفاده از سامانه شتاب ۱۹۱ هزار بار از این سامانه استفاده شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر