جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۷۲۰
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

فکرشهر: ۱۸ هزار و ۴۱۶ داوطلب استان بوشهر از چهارشنبه ۲۹ مرداد تا شنبه اول شهریور در آزمون سراسری شرکت می‌کنند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان بوشهر گفت: ۱۸ هزار و ۴۱۶ داوطلب بوشهری آزمون سراسری در ۱۰ شهرستان، و جزیره خارگ، و در گروه‌های آزمایشی هنر (چهارشنبه ۲۹ مرداد)، ریاضی (پنجشنبه ۳۰ مرداد)، علوم انسانی (پنجشنبه ۳۰ مرداد)، علوم تجربی (جمعه ۳۱ مرداد) و زبان‌های خارجی (شنبه اول شهریور) به مدت چهار روز رقابت خواهند کرد.

علی پاکیزه با اشاره به اینکه آزمون همه گروه‌های آزمایشی صبح برگزار می‌شود، افزود: شهرستان بوشهر ۶۳۱۸ نفر، جزیره خارگ ۱۲۶ نفر، تنگستان ۶۶۶ نفر، جم هزار و ۷۹ نفر، دشتستان چهار هزار و ۱۱ نفر، دشتی هزار و ۵۴۹ نفر، دیر هزار و۳۷ نفر، دیلم ۴۳۱ نفر، عسلویه ۴۷۲ نفر، کنگان هزار و هفت نفر و گناوه ۱۷۲۰ نفر داوطلب دارند.

وی گفت: دانشگاه‌های استان و آموزش و پرورش برگزاری آزمون سراسری سال ۹۹ را در استان بوشهر برعهده دارند. در شهرستان‌های تنگستان، جم، دشتستان، دشتی، دیر، دیلم، کنگان و جزیره خارگ، آموزش و پرورش متولی برگزاری آزمون است؛ در بوشهر، عسلویه، و گناوه دانشگاه‌های استان برگزاری این آزمون را برعهده دارند.

نماینده سازمان سنجش آموزش کشور در استان بوشهر افزود: در حوزه‌های امتحانی استاندارد‌های تدوین شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و سازمان سنجش آموزش کشور رعایت شده است از جمله اینکه حداقل فاصله ایمنی بین داوطلبان به میزان یک متر و ۸۰ سانتی‌متر و در بیشتر حوزه‌های امتحانی بیش از ۲ متر در نظر گرفته شده است.

پاکیزه عنوان کرد: محل برگزاری آزمون قبل و بعد از برگزاری هر جلسه ضد عفونی می‌شود و مجریان مجرب در برگزاری آزمون با رعایت دقیق ضوابط بهداشتی فعالیت خواهند داشت. فضای مناسب با خنک کنندگی مناسب و تهویه مطلوب در نظر گرفته شده است و فرش آغشته به کلر در ورودی حوزه‌های امتحانی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: پذیرایی با بطری‌های بسته بندی شده و کیک با رعایت نکات بهداشتی، تامین فضای مناسب برای داوطلبانی که بر اساس فرم خود ارزیابی دارای نشانه‌های ابتلا به کرونا باشند و قرار دادن دفترچه سوالات روی دسته صندلی به جای اینکه روی زمین قرار داده شود از دیگر مواردی است که رعایت خواهد شد.

نماینده سازمان سنجش آموزش کشور در استان بوشهر از خانواده‌ها نیز درخواست کرد: سعی کنند نگرانی فرزندان خود را در خصوص شرایط بهداشتی آزمون برطرف کنند، زیرا همه استاندارد‌ها و ضوابط بهداشتی در حوزه‌های امتحانی رعایت شده و شرکت در آزمون هیچ ریسک و خطری ندارد.

پاکیزه از داوطلبان خواست فقط وسایل لازم را با خود بیاورند و وسایل اضافی همراه نداشته باشند و از خانواده‌ها نیز درخواست کرد مقابل در‌های ورودی حوزه‌های امتحانی تجمع نکنند.

او با اشاره به اینکه داوطلبان باید فرم خود اظهاری سازمان سنجش را در خصوص نشانه‌های کرونا تکمیل کنند، تاکید کرد: داوطلبان در همه مراحل آزمون باید ماسک بزنند و در صورت لزوم چند ماسک همراه داشته باشند تا در صورت عرق کردن و مرطوب شدن بتوانند آن را عوض کنند. همچنین کیسه پلاستیکی کوچک برای قرار دادن ماسک‌های تعویض شده همراه داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر