جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۴۷۴۹
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶

فکرشهر: کارخانه تولید غذای آبزیان "مرجان بیدو" که در شهرک صنعتی شهرستان دیلم استان بوشهر احداث و آماده برای افتتاح در هفته دولت امسال است به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های تولیدی این استان به شمار می‌رود که با بهره‌برداری از آن بخش عمده‌ای از مشکلات صنعت پرورش آبزیان جنوب برطرف می‌شود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، این طرح در شهرک صنعتی دیلم با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان احداث شده‌است که زمینه اشتغال مستقیم حدود ۶۰ نیروی کاری و متخصص را فراهم می‌کند.

سرمایه‌گذار این طرح از جوانان بومی و کارآفرین شهرستان دیلم است که پیش از این شرکت عمل‌آوری، بسته بندی و انجماد آبزیان را در مجاورت همین کارخانه در شهرک صنعتی دیلم در سال ۹۷ با حجم سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد تومان احداث و راه اندازی و زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر نیروی فصلی در زمان تولید میگوی پرورشی و  ۳۰ نفر نیروی دایم را فراهم کرده‌است.

این طرح که به دلیل شیوع ویروس کرونا بصورت ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد بنا به پیشنهاد فرماندار دیلم به استاندار بوشهر در ردیف طرح‌های مهم هفته دولت امسال استان بوشهر برای افتتاح وسط رئیس جمهوری ارایه شده‌است.

فرماندار دیلم گفت: یکی از پروژه‌های پیشنهادی افتتاحی این شهرستان در هفته دولت امسال استان بوشهر از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری کارخانه تولید غذای آبزیان توسط شرکت آبزیان مرجان  بیدو واقع در شهرک صنعتی دیلم است.

احمد دشتی افزود: این طرح با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل زنجیره ارزش پرورش و تولید آبزیان در شهرستان دیلم، استان بوشهر و حتی استان‌های همجوار احداث شده‌است.

مدیرعامل و سرمایه‌گذار این طرح اقتصادی گفت: کارخانه تولید غذای آبزیان مرجان بیدو هم اکنون بطور آزمایشی روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ تن غذای پرورش دهندگان میگوی سایت بویرات دیلم و سایر پرورش دهندگان استان بوشهر و استان همجوار خوزستان را تولید و پوشش می‌دهد.

علی خدری افزود: به منظور تکمیل زنجیزه تولید آبزیان بویژه تولید، پرورش و صادرات میگو بزودی طرح مزرعه تولید و کشت لارو (بچه میگو) در شهرستان دیلم اجرا می‌شود.

این سرمایه‌گذار پیش از این به عنوان یکی از کارآفرینان برتر استان بوشهر توسط استاندار این استان تقدیر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر