جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
گزارش «فکرشهر» از شورای اداری دشتستان
فکرشهر: باید خوشحال باشید که فرمانداری دارید که ریزترین مسائل را می بیند/ پروژه ها را تمام کنید، نه حذف/ ما به واسطه ایثار مردم به این پست و سمت ها رسیده ایم/ قراردادن نماینده بخشداری ها برای نظارت بر هیات ها/ 80 درصد خانواده ها فاقد تلفن همراه مناسب برای آموزش دانش آموزان هستند/ ارتقای رتبه دشتستان در بحث آموزش/ تشکیل 700 پرونده تخلفاتی در دشتستان...
کد خبر: ۷۴۸۵۱
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

فکرشهر ـ مهناز ایلانی: در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان که برای رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن امام خمینی (ره) برازجان برگزار شد، فرماندار دشتستان به یکی از مدیران حاضر تذکر داد که سرش را از تلفن همراهش و خواندن پیام های واتس اپ بیرون بیاورد و گفت که ‌در هفته دولت امسال، 190 پروژه عمرانی با اعتبار 475 میلیارد تومان دراین شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

 

باید خوشحال باشید که فرمانداری دارید که ریزترین مسائل را می بیند

به گزارش «فکرشهر»، فتح اله نوروزی در این جلسه گفت: هفته دولت را باید فرصتی برای نقد و اصلاح عملکردهایمان به شکل صحیح و فرصتی برای آشنایی بیشتر مردم با اهداف و برنامه های دولت بدانیم.
وی ادامه داد: یکی از عواملی که باعث فاصله بین ما و مردم می شود، بی توجهی به خواسته آنهاست و خواهشم این است که به حضور و مطالبات مردم تا سرحد توان پاسخگو باشید.
نوروزی افزود: نگران می شوم وقتی ارباب رجوعی به دفتر ما مراجعه می کند و ما می فرستیم پیش مدیر یکی از ادارات و آن مدیر ناراحت می شود که چرا به دفتر فرماندار آمده اند؛ مگر دفترما و شما فرق می کند؟ همه ما یک وظیفه داریم و آن هم خدمت به مردم است؛ باید خوشحال باشید که فرمانداری دارید که ریزترین مسائل را می بیند و همراهیتان می کند.
فرماندار دشتستان با اشاره به رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای مراسم های عزداری محرم، گفت: امسال مجبور شدیم برخی از مراسم های عزاداری از جمله  تعزیه را حذف کنیم؛ ما می خواهیم هم مراسمات را داشته باشیم و هم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم. تکیه ها، سینه زنی سنتی و نذری ها را حذف کردیم و تمام هیات های مذهبی امسال آمدند و کنار سازمان تبلغیات قرار گرفتند و دارند به این مساله کمک می کنند.
وی افزود: در هفته دولت امسال باید از ظرفیت فضای مجازی بهره گیری شود.

پروژه ها را تمام کنید، نه حذف

فرماندار دشتستان در بخش دیگری از سخنانش، اظهارداشت: از اول سال 1398 تا تیر 1399، بالغ بر 220 میلیارد تومان به حساب شهرداری ها و دهیاری های شهرستان واریز شده ولی یک جاهایی گلایه هایی دارم و انتظار داشتم پروژه های بهتری در بحث عمران شهری و روسستایی داشته باشیم که در جلسه دیگری به آن می پردازم.
وی گفت: ‌در هفته دولت امسال، 190 پروژه عمرانی با اعتبار 475 میلیارد تومان دراین شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد و انتظار دارم پروژه هایی که افتتاح می شود، تمام باشد. اگر تمام نبود، افتتاح شد مدیر دستگاه اجرایی باید پاسخگو باشد؛ پس تلاش کنید در فرصت باقی مانده پروژه را تمام کنید نه این که آن را حذف کنید.

 

تذکر فرماندار به یکی از مدیران: اگر ادامه دهی، اسمت را می گویم/ بروید با هر رسانه ای که دوست دارید همکاری کنید​

فرماندار دشتستان به یکی از حاضرین جلسه که به گوشی خود مشغول بود نیز تذکر داد و گفت: یکی از همکاران دارد در گوشی اش پیام های واتس اپ را می خواند؛ نخوان؛ اگر ادامه دهی، اسمت را می گویم.
وی همچنین ضمن قدردانی از حضور اصحاب رسانه گفت: همه رسانه ها در سطح شهرستان خوب عمل می کنند و با ما تعامل دارند.
وی همچنین خطاب به مسوولین گفت: بروید با هر رسانه ای که دوست دارید همکاری کنید و هیچ رسانه ای را جدا نکنید.

ما به واسطه ایثار مردم به این پست و سمت ها رسیده ایم

امام جمعه برازجان نیز در این جلسه، با گرامی داشت هفته دولت گفت: امسال مراسم عزاداری ها در شرایطی برگزار می شود که با بیماری کرونا همراه هستیم و باید آن گونه که رهبر فرموده اند، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم.
حجت الاسلام حسن مصلح، با بیان این که مردم با وجود بیماری و مشکلات معیشتی همچنان با دولت و نظام همراه بوده اند، افزود: مدیران باید در نظر داشته باشند که مدیر نظام جمهوری هستند و فلسفه وجودی ما خدمت به مردم است.
وی همچنین یاد آورشد که ما به واسطه ایثار مردم به این پست و سمت ها رسیده ایم و باید قدردان باشیم.

 

قراردادن نماینده بخشداری ها برای نظارت بر هیات ها

رییس سازمان تبلیغات اسلامی دشتستان نیز گفت: اولین اقدامی که برای ماه محرم و عزاداری ها انجام شد، راه اندازی سایت «بیرق» است که تمامی هیات هایی که قصد برگزاری مراسم دارند، ملزم هستند در این سایت ثبت نام کنند.
حجت الاسلام حسین شیخی توضیح داد که وقتی هیاتی در این سایت ثبت نام می کند، باید فرمی را در اداره تبلیغات پر کند و تعهد بدهد چراکه تمام تمهیداتی که در نظر گرفته شده، برای محافظت عزیزان عزادار است.

وی ادامه داد: با وجود ترافیک بالا، تاکنون80 هیات عزاداری دشتستان موفق به ثبت نام در این سایت شده اند که تا حدود 180 ثبت نامی برآورد می شود.
شیخی، توجیه برخی هیات هایی را که علی رغم هزینه هایی که کرده بودند و برایشان سخت بود برنامه را حذف کنند، از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: بعضی ها با چشم گریان دفتر ما را ترک کردند.
شیخی گفت: راه اندازی کارگاه ماسک به جای ایستگاه های صلواتی، ایستگاه توضیح ماسک و ضدعفونی معابر و خودرو ها و سرکشی شبانه به هیات های مذهبی به همراه مامورین بهداشت از دیگر اقدامات مد نظر است.
وی افزود:  با توجه به وسعت شهرستان و سختی کنترل بخش ها و روستاها، ما در نظر داریم با نوشتن حکم و نوشتن سیاست مردم بر مردم، طی نامه ای به بخشداری ها، از هر بخش یک نفر را به عنوان ناظر بر هیات ها انتخاب کنیم که کمک به حوزه نظارت ما باشد.

80 درصد خانواده ها فاقد تلفن همراه مناسب برای آموزش دانش آموزان هستند

رییس کمیته امداد دشتستان نیز گفت: کمیته در نظر دارد در هفته دولت با شارژ کردن کارت های بانکی 13700خانوار تحت حمایت، امکان خرید از فروشگاه رفاه برای افراد فراهم آورد.
غلامحسین قیطاس خواه، با اشاره به برگزاری هر ساله جشن عاطفه ها، اظهارداشت: امسال با توجه به آموزش آنلاین و با توجه به اینکه 80 درصد خانواده ها فاقد تلفن همراه مناسب برای آموزش دانش آموزان هستند، در نظر داریم 20 هزار تبلت تهیه شود.
وی ادامه داد: از دیگر برنامه های کمیته امداد می توان به خرید یک دستگاه ماموگرافی اشاره کرد که مبلغی را بدهکار هستیم که برعهده شورای زکات گذاشته شده و سهم هر اداره مشخص شده که انشااله با کمک آحاد مردم تهیه شود، چرا که نفع آن برای خود مردم است.
رییس کمیته گفت مه این اداره، 13هزار و860 خانوار و مجموع 26 هزار و  986نفر جمعیت تحت حمایت دارد که 60 درصد آن زنان بی سرپرست است.
قیطاس خواه افزود: 26 نوع خدمت به مددجویان از جمله درمان، مسکن، جهیزیه، وام های اشتغال و... ارائه می شود و در طرح رزمایش کمک های مومنانه، 13هزار و 700 سبد معیشتی با مبالغ150 تا300 تومان و4600 سبد در دهه امامت و ولایت توزیع شد.

 

ارتقای رتبه دشتستان در بحث آموزش

رییس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز گفت: در سال تحصیلی که گذشت، کوشیدیم تا امر آموزش و پرورش معطل نماند.
سهراب باقری افزود: در بخش های ارم و بوشکان که پوشش اینترنتی نداشتند، سی دی های آموزشی تهیه و توزیع شد.
وی همچنین گفت: در امر آموزش، پیشتاز بودیم و از رتبه دوم به رتبه اول رسیدیم؛ همچنین حدود یک نمره افرایش میانگین معدل داشتیم.
باقری افزود: در استان بوشهر، برنامه شتاب را داشتیم که کشور از آن الگو گرفت و برنامه شاد را طراحی کرد.
رییس آموزش و پرورش شهرستان دشتستان با اعلام زمان بازگشایی مدارس از 15 شهریورماه گفت: در مناطق سفید در کنار آموزش های حضوری، از فضای مجازی نیز استفاده خواهیم کرد؛ در مناطق زرد نیز در کنار آموزش مجازی، کلاس های حضوری نیز برگزار خواهد شد.
وی تاکید کرد که در مناطق قرمز، کلاس های حضوری فقط برای کلاس اول برگزار خواهدشد و برای باقی پایه ها آموزش مجازی خواهد بود.

تشکیل 700 پرونده تخلفاتی در دشتستان

رییس اداره صنعت معدن و تجارت دشتستان نیز در این نشست، از تشکیل 700 پرونده تخلفاتی، کشف 852 مورد تخلف به مجموع 10 میلیارد و848 میلیون ریال خبرداد و گفت: از ابتدای سال1399 تاکنون، 299 تن برنج بین اقشار آسیب پذیر توزیع شد که 90 تن از آن مربوط به افراد تحت حمایت کمیته امداد است.
شهسوار قایدی ادامه داد: توانستیم60 درصد از افراد روستایی را پوشش دهیم و 114 تن شکر بین خانواده بی بضاعت و 80 درصد بین صفوف از جمله قنادی ها توزیع شد.
وی افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید،2860 تن کالای اساسی در شهرستان توزیع شده است.

 

امسال، مانند سال های دیگر، راه اندازی کاروان نداریم

معاون عمرانی فرمانداری دشتستان نیز برخی برنامه های هفته دولت در این شهرستان را مطرح کرد و گفت: با آغاز هفته دولت، ابتدا غبار روبی گلزار شهدا را داریم و سپس در روزهای دوشنبه در شبانکاره، سه شنبه در بخش مرکزی و چهارشنبه در بخش ارم و بوشکان، یکی از پروژه های شاخص را به صورت حضوری و مابقی را به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح خواهیم کرد.
عبدالحمید کریم آزاد، افزود: برای افتتاح پروژه ها، حداقل افراد حضور داشته باشند؛ محل سالنی که قرار است افتتاح پروژه ها باشد مسایل بهداشتی اش رعایت شود؛ در سالن ها حداقل افراد باشند و امسال، مانند سال های دیگر، راه اندازی کاروان نداریم.
وی همچنین خطاب به بخشداران گفت: از پروژه ها، تصاویر از زوایای مختلف تهیه شود و سال شروع و میزان اعتبار پروژه عنوان شود.

پرچم ها چروک نباشد/ حتما 5 تمثال و نماد محرم روی بنرها باشد

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت سال 1399 شهرستان دشتستان نیز گفت که کمیته های ده گانه بزرگداشت هفته دولت در دشتستان را تشکیل داده ایم و پروتکل های بهداشتی را نیز در هفته دولت در دستور کار داشتیم.
محمدعلی تماری، برخی برنامه های هفته دولت از جمله برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات صنایع دستی در فضای مجازی راعنوان کرد و از ادارات خواست در طول هفته دولت، روابط عمومی خود را فعال کنند.
وی گفت: ادارات، چه در فضای مجازی و چه واقعی، کوچک ترین عملکرد خود را حتما در قالب «آیا می دانید» به صورت کلیپ مستندسازی نمایند و برای ستاد هفته دولت ارسال کنید.
تماری از مسوولین اداره ها خواست در تزیین های خود از رنگ های مناسب هر دو مناسبت محرم و هفته دولت مثل مشکی و قرمز استفاده کنند و افزود: پرچم هایی که استفاده می کنید، حتی اگر نو نباشد، مهم نیست ولی چروک و کهنه نباشد تا آبروی شهرستان و استان نرود.
وی افزود: ادارات، در بنرهای عملکرد خود حتما 5 تمثال را داشته باشند؛ پنج تمثال امام خمینی (ره)، امام خامنه ای، آقای روحانی و شهیدان رجایی و باهنر استفاده کنند و با توجه به ایام محرم، حتما از نماد یا تصویری مرتبط با محرم استفاده کنند. 
تماری اضافه کرد: گزارش ها عملکرد سال های 1392 تا 1399 را شامل شود.
به گزارش «فکرشهر»، در این نشست، یکی از مداحان شهرستان نیز دقایقی به مداحی پرداخت.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر