جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه تربیت مدرس اعلام شد:
کد خبر: ۷۴۹۶۳
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

فکرشهر: بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه تربیت مدرس مقرر شد در ترم آینده دروس ناتمام و آسیب دیده از نیم سال گذشته (بویژه دروس عملی) در خلال نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹جبران گردد و زمان اضافی از سوی اعضای هیات علمی برای رفع اشکال و بهبود یادگیری دانشجویان اختصاص یابد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا؛ بر اساس برنامه اعلامی معاونت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس و با توجه به پیش بینی تداوم شیوع بیماری کووید- ۱۹ در کشور و ناممکن بودن آموزش حضوری دانشجویان و همچنین توصیه های وزارت علوم و بهداشت در زمینه برنامه ریزی آموزشی سال تحصیلی آتی و تاکید بر روش های نوین آموزش، برنامه آموزشی و تقویم نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ این دانشگاه برای اجرا ابلاغ می شود.

به این ترتیب، انتخاب واحد و آغاز نیم سال اول سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۳۹۹ برای دانشجویان ورودی ۹۹-۹۸ و قبل از آن، از ۱۵ تا ۱۹ شهریور ماه خواهد بود و کلاس های این گروه دانشجویان از ۲۹ شهریور شروع می شود. همچنین طبق تقویم دانشگاه، حذف و تعویض دروس ۱۳ و ۱۴ مهرماه و پایان کلاس های این دسته از دانشجویان ۱۷ دی برنامه ریزی شده است. پذیرش و آغاز کلاس های دانشجویان نو ورود به دلیل تعویق آزمون های ورودی دانشگاه ها در همه مقاطع تحصیلی منوط به زمان اعلام نتایج نهائی پذیرفته شدگان بوده و متعاقبا اعلام خواهد شد.

تشکیل کلاس ها در نیم سال تحصیلی جدید به صورت غیر حضوری و از طریق سامانه رسمی آموزش الکترونیکی دانشگاه (LMS ) انجام می شود. با توجه به تعریف و ایجاد دروس نیم سال پیش رو برای کلیه اساتید در سامانه LMS دانشگاه تربیت مدرس، اعضای هیات علمی باید در اسرع وقت نسبت به تولید و بارگذاری محتوای دروس خود در این سامانه اقدام کنند.

دانشگاه همچنین تاکید دارد که حفظ سلامت دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه اولویت اصلی در همه برنامه ها و تصمیم گیری ها است و صرفا در صورت تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا و امکان حضور فیزیکی ایمن دانشجویان، کلاس های آموزشی به صورت حضوری و یا به صورت ترکیبی (حضوری- مجازی) برگزار خواهند شد.

در صورتی که برخی از دانشجویان به دلایلی همچون سکونت در مناطق کم برخوردار و عدم دسترسی به اینترنت، به هیچ عنوان نتوانند از خدمات آموزش الکترونیکی دانشگاه بهره مند شوند، به منظور رعایت عدالت آموزشی، مقرر شد محتوای دروس در قالب بسته های آموزشی تکمیلی تهیه و به نحو مقتضی در اختیار این دسته از دانشجویان قرار گیرد.

در خصوص دروس ناتمام و آسیب دیده از نیم سال گذشته (بویژه دروس عملی) می بایست در خلال نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹جبران گردد و زمان اضافی از سوی اعضای هیات علمی برای رفع اشکال و بهبود یادگیری دانشجویان اختصاص یابد. در همین راستا امکان سنجی اجرای دروس عملی به صورت مجازی ( از قبیل ضبط دروس آزمایشگاه ها توسط استاد و شبیه سازی آزمایشات) و استفاده از کارگاه ها و آزمایشگاه ها با رعایت کامل ضوابط بهداشتی، تنظیم مناسب زمان حضور برای پرهیز از تجمع همزمان دانشجویان و ضدعفونی کامل قسمت های مورد استفاده و تجهیزات قبل و بعد از استفاده دانشجویان و امکان معرفی دانشجویان غیربومی جهت گذراندن دروس عملی به صورت مهمان به سایر دانشگاه های نزدیک محل سکونت آنها بررسی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر