شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۰۰۲
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

فکرشهر: در راستای تأمین "بچه ماهی سی‌باس" برای پرورش‌دهندگان این آبزی، عملیات اجرایی نخستین مرکز تولید بچه ماهی در استان بوشهر با تلاش جهاد دانشگاهی آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، در سومین روز از هفته دولت طرح‌های عمرانی و اقتصادی در تنگستان با حضور استاندار بوشهر افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد. عبدالکریم گراوند در آیین افتتاح و آغاز ساخت این پروژه‌ها با بیان اینکه طرح‌های افتتاحی در هفته دولت امسال نسبت به سال قبل افزایش دارد اظهار داشت: در هفته دولت 562 پروژه عمرانی در شهرها و روستاهای استان بوشهر با 864 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح می‌شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: در این راستا 832 میلیارد تومان پروژه‌های اقتصادی در نقاط مختلف استان بوشهر افتتاح می‌شود و این در حالی است که افزون بر 65 پروژه عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود که برای اجرای این طرح‌های عمرانی اقتصادی افزون بر 536 میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز 87 طرح‌ عمرانی و اقتصادی استان بوشهر در تنگستان با 145 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح و کلنگ‌زنی شد افزود: این طرح‌ها شامل افتتاح مرکز تکثیر بچه میگو، مرکز پرواربندی گوساله، آغاز عملیات اجرایی مرکز تولید بچه ماهی، افتتاح دو مرکز پرورش شترمرغ و  افتتاح مرکز تولید قارچ صنعتی است.

گراوند بهره‌برداری از 90 هکتار آبیاری تحت فشار، احداث منزل مددجویان، افتتاح ساختمان شهرداری دلوار، افتتاح مدرسه تنگسیر و  آغاز عملیات اجرایی پارک کلات اهرم را از دیگر پروژه‌های عمرانی تنگستان  دانست.

 استاندار بوشهر با اشاره به آغاز عملیات نخستین مرکز تولید بچه ماهی برای پرورش این آبزی خاطرنشان کرد: در راستای تامین بچه ماهی سی‌باس برای پرورش دهندگان این آبزیان، عملیات اجرایی نخستین مرکز تولید بچه ماهی در استان بوشهر با تلاش جهاد دانشگاهی آغاز شد.

وی، پرورش ماهی در قفس را یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر دانست و افزود: با راه‌اندازی و افتتاح مرکز تولید بچه ماهی در تنگستان ضمن تامین نیاز مراکز پرورش ماهی مشکل پرورش دهندگان این آبزی به خارج از کشور برطرف می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر