پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۱۵۳
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مردم استان بوشهر امسال به نذر سلامت روی آورده و به این وسیله در راستای پیشگیری از شیوع کووید ۱۹ همراهی و همدلی خود را با کادر درمان اعلام کردند.

به گزارش فکرشهر، سعید کشمیری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بوشهری ها محرم امسال بیشتر نذرهای خود را به شکل‌ها و قالب‌های مختلف از جمله پول نقد، مواد اولیه غذای بیمارستان، برخی تجهیزات پزشکی و حتی آب به نیت شفاعت از سوی سقای کربلا تغییر داده اند.

وی بیان کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و برقراری دستورالعمل‌های بهداشتی مشخص در راستای پیشگیری از شیوع بیماری، حال و هوای محرم و نذرهای امسال نیز تغییر کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کادر درمان خسته هستند و هرگونه بی احتیاطی وضعیت آنان را شکننده و فرسوده می‌کند به همین دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌های از سوی مردم و هیات‌های عزاداری ضروری است.

وی یادآورشد: هرچند دستورالعمل های بهداشتی از سوی هیات‌های عزاداری در استان مورد توجه است اما هنوز برخی از دستورالعمل‌ها رعایت نمی شود.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآورشد: هرگونه رعایت نکردن دستورالعمل های  بهداشتی از سوی هیات‌های عزاداری موجب افزایش و شیوع بیشتر بیماری کرونا می‌شود.

کشمیری اضافه کرد: با وجود اینکه روند بستری در استان چند هفته ای ثابت مانده بود اما چند روزی است که روند کاهشی به خود گرفته و نباید با برخی سهل انگاری‌ها موجب افزایش روند ابتلا و به دنبال آن بستری شویم.

وی گفت: در زمان حاضر شهرستان های بوشهر، گناوه، دیلم، تنگستان، دشتستان و عسلویه در شرایط قرمز کرونایی و چهار شهرستان این استان نیز  در وضعیت هشدار قرار دارند.

کشمیری اظهارداشت: در زمان حاضر ۲۷۸ بیمار در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های استان بوشهر بستری و از این شمار ۱۶۴ نفر مثبت قطعی و مابقی مشکوک هستند.

دبیرستاد استانی کرونا استان بوشهر گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۰ هزار و ۴۳۰ نفر در این استان به بیماری کرونا مبتلا شدند که از این شمار هفت هزار و ۶۹۸ نفر بستری و هفت هزار و ۴۲۰ نفر معادل ۹۰ درصد ترخیص شده‌اند.

وی یادآور شد: از شیوع بیماری کرونا تاکنون ۴۶۰ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در استان بوشهر جان خود را از دست داده اند که این رقم ۶ درصد بستری‌ها را شامل می‌شود که نسبت به میانگین کشوری بهتر است و بیانگر شرایط مناسب مراقبتی در بیمارستان‌های استان است.

کشمیری اضافه کرد: در زمان حاضر ۵۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این تعداد ۱۹ نفر از آنها به وسیله دستگاه ونتیلاتور نفس می‌کشند.

وی در خصوص بازگشایی مدرسه‌ها افزود: در خصوص بازگشایی مدرسه‌ها تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و به موقع در این خصوص تصمیم گیری می‌شود.

کشمیری تاکید کرد: بیماری کرونا درمان استاندارد، قطعی و واکسن مشخصی ندارند پس مردم تنها با رعایت نکات بهداشتی، شستن مداوم دست‌ها، حضور نیافتن در تجمع‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک می‌توانند از ابتلا به این بیماری در امان باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر