پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۲۰۹
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۵

فکرشهر: نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی در سومین گزارش اینستاگرامی خود گزارشی از فعالیت‌های یک ماه اخیر خود را به مخاطبان اعلام کرد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی نماینده، ابراهیم رضایی در این ارتباط زنده با قدردانی از حمایت ها و الطاف مردم استان بوشهر و شهرستان دشتستان، اظهار داشت: طی یک ماه اخیر طرح‌هایی در مجلس مطرح شد که موافقت و یا پیگیری کردیم که از جمله می‌توان به قانون حفظ اراضی کشاورزی، ترمیم کادر پرستاری بیمارستان‌های دولتی، طرح الزام دولت به دادن لایحه به مجلس برای پیش فروش بنزین و طرح حمایت از ورزش و ورزشکاران اشاره کرد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: همچنین به همراه سایر نمایندگان سوال‌هایی را از وزرا مطرح کردیم که می‌توان به سوال از وزیر جهاد کشاورزی در مورد درخواست سند ملک شهری برای تسهیلات کشاورزان، سوال از وزیر آموزش و پرورش در مورد انتصاب افراد بازنشسته و فاقد صلاحیت در صندوق ذخیره فرهنگیان، سوال از وزیر اقتصاد در مورد شفافیت و کسب و کار، سوال از وزیر ورزش در مورد هزینه از منابع دولتی برای تیم‌های تهرانی لیگ برتر فوتبال، سوال از وزیر نفت و اقتصاد در مورد عدم هماهنگی برای عرضه سهام پالایشگاه ها و سوال از وزیر امور خارجه در مورد عدم اقدام مناسب برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده کشور اشاره کرد.

 رضایی از تذکر به رئیس جمهور در مورد عدم اجرای قانون حمایت از معلولان، تذکر به وزیر اقتصاد در مورد جاماندگان سهام عدالت، تذکر به وزیر جهاد کشاورزی در مورد افزایش قیمت نهاده‌ها، تذکر به وزیر نیرو در مورد افزایش قیمت قبوض برق استان بوشهر، تذکر به رئیس جمهور، وزیر کشور و وزیر دادگستری در مورد اعلام نام برازجان در لیست تبعیدگاه‌ها و تذکر به وزیر نفت در مورد اختلال در عرضه سهام پالایشگاه ها خبر داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ارسال نامه‌ای به سران قوا در مورد عملکرد وزیر نفت خبر داد و اضافه کرد: سوال از وزیر نفت را مطرح کردیم و استیضاح زنگنه را نیز با جدیت دنبال کرده و خواهیم کرد.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی از پیگیری تحقیق و تفحص از منابع و مصارف هدف مندی یارانه‌ها و تخصیص ارز ترجیحی خبر داد و بیان کرد: همچنین به همراه جمعی از نمایندگان تحقیق و تفحص از نحوه قیمت گذاری محصولات شرکت‌های ایران خودرو و سایپا نیز دنبال شد.

وی با اشاره به پیگیری مشکلات حوزه انتخابیه خود در مرکز کشور بیان کرد: در نشستی که با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم موضوعاتی همچون طرح تحولات نخیلات و آبیاری تحت فشار در اراضی نخیلات، موضوع تأمین نهاده‌های دامی و کشاورزی، صنایع تبدیلی و نگهداری خرما، مشکلات دامداری‌ها و مرغداری‌ها را دنبال کردیم.

رضایی افزود: پیگیری طرح‌های آبخیزداری، سرمایه در گردش حوزه کشاورزی، مکانیزاسیون نخیلات، جاده بین نخیلات، تعرفه آب، مقابله با آفات چوبخوار، لایروبی شبکه‌های زهکشی، نوسازی باغات و احیای اداره کل نخیلات از دیگر موضوعاتی بود که در نشست با وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد.

وی ادامه داد: در دیداری که با معاونین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم نیز موضوعاتی همچون سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و موضوعا ت مکانیزاسیون، صنایع مرتبط با خرما و… را پیگیری کردیم.

▪️عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید از نمایشگاه صنایع دفاعی و نشست با وزیر دفاع، گفت: در دیدار با آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه نیز خواستار راه اندازی مبارزه با فساد شده و سپس در دیدار با سخنگوی قوه قضائیه مسائلی همچون مسکن مهر برازجان را پیگیری کردیم.

▪️نماینده مردم دشتستان در خانه ملت به نشست میز خرما در تهران اشاره کرد و افزود: در این نشست تلاش کردیم تا زمینه صادرات خرما تسهیل شود و راهکارهای بهبود معیشت نخل داران و فعالان حوزه نخل و خرما را پیگیری و دنبال کردیم.

▪️رضایی افزود: در فرصتی که در شهرستان بودیم به مناطق مختلف شهرستان از جمله بخش شبانکاره، بخش سعدآباد، دالکی، بخش مرکزی و برخی دیگر از شهرها و روستاها رفتیم و در دیدار با مسئولان شوراها، مسئولان شهرستان و بخش و تعداد از اهالی مسائل و مشکلات هر منطقه را بررسی کردیم.

▪️وی بیان کرد: همچنین بازدیدی را از واحدهای صنعتی شهرستان خصوصاً واحدهای مرتبط با حوزه خرما داشتیم و مسائل و نیازهای آنها بررسی شد.

▪️نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بازدید از پروژه ها از جمله بزرگراه دالکی - کنارتخته نیز داشتیم و آخرین وضعیت پروژه بررسی شد.

▪️وی از پیگیری مستمر برای رفع مشکلات بهداشت و درمان دشتستان و تلاش برای تقویت زیرساخت‌ها در این حوزه خبر داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر