سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۲۴۶
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰

فکرشهر: سند چشم انداز و استراتژی توسعه و رشد شهرستان دیر روز سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان و نخبگان تبیین شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، فرماندار دیر در این آیین گفت: همراهی و همدلی همه مسئولان، گروه‌ها و اقشار مختلف مردم دید توسعه و رشد شهرستان به همراه دارد.

کریم علی حسنی افزود: در سند توسعه و رشد شهرستان تمام ظرفیت ها و محدودیت ها دیده شده‌است و با نگاه کلی به ابعاد سند توسعه شهرستان رقم خواهد خورد.

وی گفت: راه رشد و توسعه شهرستان عبور از تنگناها و نگاه به ظرفیت های موجود شهرستان است.

فرماندار دیر اظهارداشت: همه گروه‌ها و نخبگان و صاحبان نظر برای مشارکت در بهتر شدن این سند دعوت می‌کنیم.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت:  سند چشم انداز توسعه و رشد شهرستان دیر برنامه محور و راهبردی است.

حجت الاسلام موسی احمدی افزود: مجموعه‌ای در امور موفق خواهند شد که دارای برنامه باشند و کارگروه این سند افراد متخصص، کارشناس، نخبه و صاحب نظر هستند.

وی گفت: توسعه پایدار در گرو آمایش سرزمینی است که با در نظر گرفتن مشکلات و آسیب‌ها و با شناخت ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس افزود: منطقه جنوب استان بوشهر به نگاه ملی نیاز دارد و اگر سند چشم‌انداز ارائه می‌شود باید برنامه‌های اجرایی و عملیاتی در کنار آن باشد تا امیدواری و اعتماد مردم رقم بخورد.

رئیس اندیشکده مطالعات راهبردی محسنین گفت: سند چشم‌انداز توسعه این شهرستان توسط این اندیشکده طراحی و آماده و در این سند توسعه پایدار و همه جانبه در نظر گرفته شده‌است.

حجت الاسلام غلامرضا حسینی افزود: این سند در ۱۳ فصل و سه جلد کتاب با ۹۰۰ صفحه در مدت ۲ سال کاری تهیه و تدوین شده‌است.

وی  وجود مرکز جامع آینده پژوهی در جنوب استان بوشهر را ضروری دانست و گفت: ظرفیت در جنوب استان بوشهر وجود دارد اما تاکنون نگاه جامع به این ظرفیت‌ها نشده‌است.

رئیس اندیشکده مطالعات راهبردی محسنین گفت: اولویت اصلی سند چشم انداز شهرستان دیر توجه و طرح بزرگ دهکده گردشگری است که توانمندی جنوب استان در آن تعریف شده‌است.

وی افزود: تصمیم داریم در این سند به هویت از دست رفته شهرستان دیر دست پیدا کنیم و منابع انسانی را غنا دهیم تا نخبه پروری صورت گیرد.

حسینی اظهارداشت: در این سند نشاط معنوی و فرهنگی، توسعه اقتصادی، حفظ محیط زیست و استفاده از ظرفیت‌های شهرستان همچون کشاورزی، آبزیان، نیروی انسانی و صنعت مورد توجه و دقت قرار گرفته است.

شهرستان دیر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب استان بوشهر و در کنار دریای نیلگون خلیج فارس قراردارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر