شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۲۵۳
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۸

فکرشهر: معاون وزیر کشور با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان با هدف قطع زنجیره انتقال کووید١٩ گفت: کادر درمان در میدان مین نامرئی فعالیت می کنند.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، حسین ذوالفقاری در نشست خبری امروز(سه شنبه) در تشریح فعالیت کمیته اجتماعی امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: پس از تدوین دستورالعمل ضوابط بهداشتی در کمیته اجتماعی امنیتی و تصویب در ستاد ملی کارگروهی ذیل این کمیته در سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل و به سراسر کشور ابلاغ شد.

وی افزود: ٩٢ هزار هیئت ثبت شده در کشور داریم که در مدت کوتاهی توسط این کارگروه توجیه و آموزش های لازم به آنها داده شد و ٨٥ هزار بازدید و سرکشی نیز از هیئت های مذهبی در ایام سوگواری محرم در استانها به هدایت سازمان تبلیغات اسلامی انجام شد.
به گفته ذوالفقاری، همچنین ٢٧ هزارو ٧٢٣ نفر همیار سلامت با هیئت ها همکاری کردند و در ایام سوگواری محرم به این ترتیب بیشترین میزان رعایت ضوابط بهداشتی از ابتدای شیوع کرونا در برنامه های مذهبی و دینی را داشتیم و این مسئله در نماز جمعه و زیارت صحن های متبرکه نیز مشاهده شد و همکاری و توجه خوبی از سوی مسئولین و هیئت ها، تولیت های استان های مقدسه در سراسر کشور، ائمه جماعات و مداحان شاهد بودیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: البته در ایام سوگواری محرم مواردی هم بود که به صورت موردی افراد و گروه های محدود رعایت نکردند که برابر دستورالعمل ها تذکر و برخورد با آنها انجام شد اما آنقدر نادر بود که قابل ذکر نیست.
وی تاکید کرد: پس از شیوع کرونا در حوزه پدافند غیرعامل اقدامات لازم انجام شد و پس از تشکیل ستاد ملی در ٤ اسفند سال گذشته کمیته اجتماعی امنیتی با مسئولیت وزارت کشور تشکیل شد که تاکنون ٢٦ مصوبه به عنوان پیشنهاد به ستاد ملی ارسال و پس از تصویب در کشور اجرایی شد که از جمله انها می توان به طرح تب سنجی، فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت تردد و تعطیلی مدارس اشاره کرد.

معاون وزیر کشور درباره تعطیلی مدارس در سال تحصیلی گذشته گفت: در ابتدا این تعطیلی به صورت هفتگی تمدید و بعد به ستادملی پیشنهاد شد که با همکاری وزارت آموزش و پرورش بحث امتحانات مطرح و سال تحصیلی خاتمه پیدا کرد.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه مردم در مواردی همچون سیل و زلزله نشان دادند همدردی و همکاری دارند، افزود: در این حوزه ظرفیت بالایی وجود دارد و نهادها و گروه های مردمی فعال هستند، لذا ضرورت دارد کمک های مومنانه مردم ساماندهی شود که ساختاری تدوین و به استانها ارسال شد که پوشش مناسبی داده شود. بر همین اساس مقرر شد سامانه ای که کمیته امداد دارد به همه سامانه های موجود متصل شوند و از طریق این سامانه افراد نیازمند تحت پوشش قرار بگیرند.

وی ادامه داد: بنای کمیته اجتماعی امنیتی حمایت از وزارت بهداشت و درمان و دستگاه های مرتبط و درگیر با کرونا است. واقعیت این است که همه مسئولین و دستگاه ها و مردم مسئله بیماری را جدی بگیریم؛ از قبل می دانستیم فشار سنگینی به لحاظ کاری و خطراتی که وجود دارد و تاثیر زیادیکرونا روی خانواده کادر درمانی می گذارد، لذا مردم بطور جد باید توجه و رعایت کنند.

به گفته وی، آنچه که به عنوان ضوابط بهداشتی اعلام می شود. من در بیمارستان مشاهده کردم که پرستاران در ١٢ ساعت کمتر از نیم ساعت می ایستادند و مدام در فعالیت و ارائه خدمات هستند و به نوعی در میدان مین نامرئی فعالیت می کنند. همه باید با شیوه زندگی همراه بیماری توجه کنیم و در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کنیم، لذا نباید بگذاریم این بیماری آسیب بیشتری به افراد جامعه وارد کند.
وی تاکید کرد: شب گذشته در مراسم سوگواری در هیئتی که فواصل اجتماعی به خوبی رعایت شده بود مشاهده کردم پس از مراسم افراد بدون ماسک و با ماسک تجمع کردن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی مورد بی توجهی قرار گرفت.

ذوالفقاری اظهار کرد: ستاد ملی بر اساس پیشنهاد کمیته اجتماعی امنیتی تمام دستگاه ها برنامه یکساله همزیستی با کرونا را جز به جز با همکاری وزارت بهداشت تهیه کرده تا به تصویب ستاد ملی برسد که در قالب این طرح کارکنان و مراجعین مورد صیانت قرار بگیرند و چه برنامه هایی اجرا کنند.
ذوالفقاری ادامه داد: برای مثال وام یک میلیونی مقرر می شود تا پرداخت شود اما انجام فرآیند آن باید با برنامه باشد تا موجب تجمع مردم نشود که از موارد مهم و محوری است.

وی گفت: مسئله دیگر سامانه یکپارچه مدیریت و کنترل هوشمند بیماری است که می تواند کمک کند برخی کشورها این کار انجام داده اند؛ اگر این سامانه از سوی دیتاها و سایر سامانه های دیگر پشتیبانی نشود کار ابتر می ماند که امیدواریم این کار انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر