جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل کمیته امداد خبر داد:
فکرشهر: احمد لطفی اظهار داشت: ۱۶ درصد جمعیت خانواری و ۸ درصد جمعیت نفری استان بوشهر تحت پوشش کمیته امداد این استان هستند...
کد خبر: ۷۵۳۰۰
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: تا سه سال پیش فقط ۱۴ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد بوده‌اند اما اکنون این آمار به ۴۳ هزار خانوار رسیده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد لطفی اظهار داشت: ۱۶ درصد جمعیت خانواری و ۸ درصد جمعیت نفری استان بوشهر تحت پوشش کمیته امداد این استان هستند.

وی با اعلام اینکه سالانه ۱۰ درصد از جمعیت تحت پوشش این نهاد توانمند شده و از چرخه حمایت خارج می‌شوند، افزود: خوشحال نیستیم که آمار بالای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در استان بوشهر را اعلام می‌کنیم اما نیاز است که به عنوان یک موضوع اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: تا سه سال پیش فقط ۱۴ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد بوده اند اما اکنون این آمار به ۴۳ هزار خانوار رسیده است.

وی بیان کرد: البته دولت توجه خاصی به حوزه معیشت و مستمری مددجویان تحت پوشش داشته و در استان بوشهر اقدام به کمک به ساخت یک هزار واحد مسکونی نیز کرده است.

لطفی با اعلام اینکه ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی جدید در قالب توافق نامه کمیته امداد استان بوشهر، استانداری بوشهر و سازمان برنامه و بودجه دیده شده، گفت: با اجرایی شدن این تفاهم نامه از محل کمک‌های دولت به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان بوشهر، مشکل یک هزار و پانصد مددجوی این استان به مسکن مقاوم رفع می‌شود.

وی با اعلام اینکه کمیته امداد مولد فقر نیست، عنوان کرد: اگر چه این نهاد در تولید فقر دخالتی ندارد اما نمی‌تواند وقتی خانواده‌ای به دلیل فوت و یا از کارافتادگی سرپرست و سایر معضلات اجتماعی به دفاتر این نهاد در سراسر استان بوشهر مراجعه می‌کند، بی تفاوت باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یادآور شد: برای رفع فقر و فقرزدایی از استان بوشهر که خود گنجینه‌ای از ثروت است، نیازمند تشکیل شورای اجتماعی فقرزدایی هستیم.

وی ادامه داد: در صورت تشکیل این شورا که با حضور مقامات ارشد دولتی و شرکت‌های نفت و گاز و صنایع بزرگ استان رقم می‌خورد می‌توان شاهد یک هم افزایی برای کاهش فقر در سطح استان بوشهر باشیم.

لطفی با اشاره به اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید مدارس و مراکز دانشگاهی قرار داریم، گفت: با توجه به احتمال بازگشایی کلاس‌های درس مدارس و مراکز دانشگاهی به شکل غیرحضوری، نیاز است که ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه تبلت برای دانش آموزان تحت پوشش تهیه کنیم تا بتوانند از مزایای حضور در کلاس‌های غیرحضوری بهره مند شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر