جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۴۰۸
جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴

فکرشهر: نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از جمعیت دانش آموزی شهرستان‌های دشتی و تنگستان فاقد زیرساخت‌ها و تجهیزات حضور در فضای آموزش مجازی هستند.

به گزارش فکرشهر از مهر، غلامحسین کرمی بعد از ظهر جمع در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های اولیا دانش آموزان، نحوه ورود دانش آموزان به مدارس در آستانه سال تحصیلی است که تحت شعاع انتشار ویروس کرونا قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس آخرین رایزنی‌هایی که با مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر برای پیگیری وضعیت دانش آموزان حوزه انتخابیه‌ام در مدارس انجام داده‌ام، بر موضوع سلامتی دانش آموزان و کادر آموزشی مدارس تاکید شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از طرح موضوع با مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، این سازمان متعهد شده که با توجه به شرایط خاص برخی از شهرستان‌های استان بوشهر از جمله دو شهرستان دشتی و تنگستان، تشکیل کلاس‌های درس در این دو شهرستان به شکل حضوری اجباری نباشد.

کرمی ادامه داد: همچنین مقرر شده که تصمیم گیری برای برگزاری کلاس‌ها به شکل حضوری و یا غیرحضوری بر عهده مدیران و انجمن اولیا مدارس این دو شهرستان گذاشته شود.

وی با اشاره به پیام‌های ضد و نقیض در شبکه‌های اجتماعی پیرامون شرایط عدم حضور دانش آموزان در مدارس عنوان کرد: اخیراً در شبکه‌های اجتماعی موضوعی مطرح شده که اگر در روز اول بازگشایی مدارس، خانواده‌ای فرزندش را به مدرسه نفرستد در روزهای بعدی مدارس از پذیرش وی خودداری می‌کنند، که بررسی‌های ما نشان می‌دهد که چنین موضوعی صحت ندارد.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آموزش و پرورش بنا دارد که به شکل نمادین و با حضور اندکی از دانش آموزان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سال تحصیلی مدارس را از روز ۱۵ شهریور ماه آغاز کند.

کرمی ادامه داد: از آنجا که بخشی از شهرستان‌های استان بوشهر قرمز و برخی زرد هستند امکان حضور دائمی دانش‌آموزان در سطح مدارس فراهم نیست.

وی بیان کرد: در شهرستان‌های زرد، در مدارس پایه ابتدایی و متوسطه اول با جمعیت کم، دو روز آموزش حضوری، یک روز آموزش مجازی و دو روز تعطیل و در دوره متوسطه دوم دو روز آموزش حضوری، دو روز آموزش مجازی و دور روز تعطیل است.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه بخشی از جمعیت دانش آموزی شهرستان‌های دشتی و تنگستان فاقد زیرساخت‌ها و تجهیزات حضور در فضای آموزش مجازی هستند، گفت: نیاز است که این موضوع به شکل جدی در دستور کار آموزش و پرورش برای انتخاب روش‌های جایگزین قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر