جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۴۶۸
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳

فکرشهر: نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی  گفت: برای حمایت از نخلداران و توسعه صادرات، عوارض صادرات خرما برداشته شد و برگشت پول صادرکنندگان نیز با ارز آزاد صورت می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر و به نقل ازصدا و سیما، ابراهیم رضایی در جمع خبرنگاران یکی از مشکلات کشاورزان را قیمت پایین خرما نسبت‌به هزینه‌های بالای آن عنوان کرد و گفت: با حذف عوارض صادرات خرما، هزینه صادرات این محصول کاهش می‌یابد که نقش مهمی در افزایش صادرات و تسهیل صدور خرما دارد.
 
وی افزود: همچنین برگشت پول صادر کنندگان خرما نیز با ارز آزاد خواهد بود که افزایش درآمدزایی برای کشاورزان را در پی خواهد داشت.
 
نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس اظهار کرد: نسبت‌به خرما و بازار آن خوشبین هستیم و با توجه به آغاز برداشت محصول خرما امیدواریم که شاهد وضعیت بهتری در روز‌های آینده در این زمینه باشیم.
 
وی با بیان اینکه بخش زیادی از مردم شهرستان دشتستان از این طریق کشاورزی و پرورش نخل امرار معاش می‌کنند توجه به مشکلات کشاورزان را از دغدغه‌های خود عنوان کرد.
 
رضایی توسعه زیرساخت‌های نگهداری، صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته بندی خرما را ضروری دانست که می‌تواند باعث افزایش درآمد کشاورزان و همچنین بهبود وضعیت اشتغال در دشتستان شود.
 
وی از تلاش برای فعال شدن واحد‌های راکد بسته‌بندی خرما خبر داد و اضافه کرد: توسعه سردخانه‌ها نیز که نقش مهمی در نگهداری بهتر محصول دارند باید در دستور کار قرار بگیرد.
 
نماینده مردم دشتستان تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای حمایت از فعالان عرصه بسته‌بندی و نگهداری خرما انجام خواهیم داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر