جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۷۵۶۵۱
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵

فکرشهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرسان عسلویه گفت: در ۲ روز اخیر ۱۵ قطعه لاک‌پشت سبز که وارد آبگیر شرکت مبین انرژی خلیج فارس شده بودند با همکاری عوامل آن شرکت به ساحل پارک ملی دریایی نایبند منتقل و پس از بیومتری و پلاک گذاری نسبت به رهاسازی آنها در دریا اقدام شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مصطفی موذنی روز چهارشنبه در این ارتباط افزود:در سال‌های گذشته نیز این برنامه به صورت مداوم پس از رویت حضور لاک‌پشت‌ها به این آبگیر بزرگ اجرا شده‌است. 

وی یادآور شد: جریان شدید و حجم زیاد آب در این آبگیر خارج سازی لاک‌پشت ها را با کندی مواجه می‌کند که به همین دلیل برنامه منظم ماهانه برای خارج و رهاسازی آنها تدوین شده‌است.

موذنی افزود: رهاسازی لاک‌پشت ها فرصت مناسبی را برای پژوهش و رهگیری آنها ایجاد کرده که در سال‌های اخیر بخوبی از این فرصت استفاده و پلاک‌گذاری مدوام آنها انجام می‌شود.

وی گفت: در این ارتباط شرکت مبین انرژی خلیج فارس در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود در حوزه محیط زیست همکاری مطلوبی داشتند. 

پارک ملی دریایی نایبند به عنوان یک منطقه حفاظت‌شده در شهرستان عسلویه استان بوشهر در سواحل خلیج فارس واقع است.

در سال ۱۳۵۷ خلیج نای‌بند همراه با بخشی از دماغه نایبند با مساحت ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده نایبند در فهرست مناطق حفاظت شده ایران قرار گرفت.

این منطقه همراه با مناطق دیگر از جمله دماغه نایبند و بخشی از آبهای خلیج فارس در سال ۱۳۸۳ به عنوان اولین پارک ملی دریایی ایران ثبت و اعلام شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر