جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۶۹۵
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۵

فکرشهر: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۷میلیارد ریال سرانه بهداشتی براساس جمعیت دانش آموزی بین مدارس این استان توزیع شد.

به گزارش فکرشهر، اسد حصیری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین افزون براین معادل یک میلیاردو 500 میلیون ریال نیز مواد شست و شو و ضد عفونی کننده خریداری و در اختیار مداس استان بوشهر قرار گرفته است.

وی بیان کرد: همه مداس استان بوشهر دارای مراقب سلامت بعنوان بازوان اجرایی هستند و بار اصلی آموزش نکته‌های بهداشتی برعهده این مربیان است.

حصیری اضافه کرد: همچنین عوامل اجرایی مداس استان نیز در زمان تعطیلات تابستانی آموزش‌های لازم را فراگرفته و با بازگشایی مداس و آغاز سال تحصیلی عملیات مستمر ضد عفونی و گند زدایی مدارس را  مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی انجام خواهند داد.

وی یادآور شد: نظارت بر شیوه شستن دست‌های دانش آموزان، استفاده از ماسک و رصد موارد بهداشتی مداس برای از بین بردن دغدغه والدین از جمله دیگر وظایف مربیان بهداشتی است.

حصیری گفت: همچنین براساس دستورالعمل‌های ابلاغی مراکز عرضه مواد غذایی و آبخوری‌های مدارس  تعطیل شده و از خانواده‌ها انتظار می‌رود تغذیه بهداشتی برای فرزندان خود تهیه کنند.

وی تاکید کرد: افزون براین هیچ صف صبحگاهی نیز در مداس  تشکیل نمی‌شود و همچنین ورزش‌هایی که با هم برخورد زیاد داشته باشد برگزار نمی‌شود.

حصیری برضرورت شست و شوی مرتب دست‌ها، استفاده از وسایل حفاظت شخصی، داشتن دستمال کاغذی، محلول ضد عفونی کننده و ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد.

وی اضافه کرد: امروز زمان تعامل و کمک است و خانواده‌ها در این شرایط باید بیشتر در کنار آموزش و پرورش باشند تا بتوانیم به راحتی سال تحصیلی ۹۹- ۱۴۰۰ را پشت سر بگذاریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: اگر خانواده‌ای احساس کرد فرزندش کمترین علامت احتمال ابتلا به ویروس کرونا را دارد اصراری به فرستادن فرزند خود به مدرسه را نداشته باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم آموزشی اجازه نمی‌دهیم هیچ دانش آموزی از آموزش محروم شود و در اجرای سیاست‌های خود تنها به همکاری و همراهی خانواده‌ها نیاز است.

حصیری گفت: آموزش و پرورش نگرانی خانواده‌ها را درک می‌کند و ما هم نگران سلامتی دانش آموزان و همکاران خود هستیم اما همه کارکنان آموزش و پرورش قهرمانانه پای کار هستند و اجازه نداده‌اند آموزش بچه‌ها با مشکل روبرو شود.

وی ادامه داد: شاید بشود بیماری کرونا را کنترل کرد اما ممکن است مشکلات دیگری برای مثال در بخش آموزش به وجود آید به همین دلیل برای اینکه فرزندان این آب و خاک با مشکلی روبرو نشوند ترجیح داده شده فعالیت‌های آموزشی به صورتی‌که سلامت دانش آموزان به خطر نیفتد استمرار داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر