جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۵۷۳۴
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵

فکرشهر:معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری گناوه گفت: طراح و مجری "مزرعه فدک"، طرح خود را در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان تشریح کرده است و آماده همکاری در این زمینه هستیم.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، حسین امیری افزود: در صورتی که سرمایه‌گذاری قصد اجرای طرح استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب این شهر را داشته باشد، استقبال می‌شود.

وی اظهارداشت: متقاضی این طرح برای تامین تجهیزات و ماشین آلات می‌تواند به شرکت‌ها و اداراتی که دارای این امکانات هستند، مراجعه کند.

طراح طرح مزرعه فدک گفت: خواسته‌ام از مسئولان پرداخت تسهیلات نیست بلکه کمک و همکاری در تامین تجهیزات و ماشین آلات برای اجرای این طرح که جنبه اقتصادی و اشتغال‌زایی دارد، است.

ابوذر فاریاب اظهار داشت: باتوجه به اینکه تصفیه خانه  فاضلاب گناوه در نقطه‌ای ایجاد شده که مشکلات زیست محیطی برای مردم و مزارع کشاورزی در روستای گشویی بوجود آورده است، طرحی باهدف جلوگیری از هدررفت پساب به روش تصفیه و استفاده برای کشاورزی تهیه و طراحی کرده‌ام.

وی اظهارداشت: در این طرح از پساب تصفیه خانه فاضلاب که روزانه چهار هزارمترمکعب است، با کاربردهای مختلف استفاده بهینه می‌شود و زمین اطراف آن را که لم یزرع و شوره زار است به یک مزرعه کامل تبدیل می‌کند.

فاریاب گفت: با اجرای این طرح می‌توان‌ بیش از ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی را زیر کشت برد که هم اینک مجوز  ۵۰ هکتار زمین از اداره آب و فاضلاب و محیط زیست اخذ شده‌است.

وی به کاربرد و مزایای این طرح اشاره کرد و افزود: در این طرح پس از تصفیه آب فاضلاب، برای کاشت و تولیدات درخت و گیاه بصورت ترکیبی و با گونه‌های مختلف نظیر درختان نظیر اکالیپتوس،بابل، زیتون، کنارپیوندی، آلوئه ورا  و تامین علوفه، دام و طیور و پرورش شتر، تامین آب فضای سبز شهری و خانه باغ‌ها استفاده خواهد شد و  مکان درنظرگرفته شده قابلیت ایجاد تفرجگاه نیز دارد.

فاریاب ادامه داد: این طرح در صورت اجرا آب مورد نیاز ۷۵۰ خانه باغ را در این شهرستان تامین می‌کند.

وی افزود: برای اجرای کامل این طرح که زمینه اشتغال ۲۰ نفر را به صورت مستقیم و ۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم  فراهم خواهد کرد  ۹ میلیارد تومان نیاز است که اکنون برای ۴.۵میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر